مهارت افزایی ۱۱ هزار نفر در آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به ۱.۳ میلیون نفر ساعت آموزش فراگیری مهارت در استان بوشهر گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۱۱ هزار نفر در آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر مهارت افزایی شدند.

۱.۳ میلیون نفر ساعت آموزش فراگیری مهارت در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی ظهر امروز در نشست بررسی توسعه آموزش‌های مهارتی در استان بوشهر نقش مهم مهارت‌آموزی در اشتغال و توسعه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تنها راه فراهم شدن مشکل اشتغال جوانان توانمندسازی آنان است که این امر با ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی بازارمحور و محصول محور میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه توانمندسازی جوانان افراد فاقد مهارت با آموزش‌های مهارتی، گامی اثربخش به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی است خاطر نشان کرد: آموزش‌های مهارتی افراد را به سوی کسب و کار سوق می‌دهد که نقش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در تحقق این امر مهم و تاثیرگذار است.

دراهکی مهارت را یکی از مولفه‌های اصلی برای ورود به بازار کار دانست و تاکید کرد: مهم‌ترین رسالت سازمان فنی و حرفه‌ای مهارت‌آموزی برای افراد فاقد مهارت و افراد شاغلی است که درصدد ارتقای مهارت هستند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر توجه به آموزش‌های مهارتی و نقش آن در ایجاد اشتغال تصریح کرد: متأسفانه شهروندان از ظرفیت و امکانات مراکز فنی و حرفه‌ای استان اطلاع کافی ندارند در حالیکه آموختن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زمینه فرصت‌های شغلی پایدار را فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: شهروندان باید از ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و ارائه آموزش‌های رایگان و با کیفیت مطلع شوند و از آن‌ها بهره ببرند.

دراهکی با اشاره به اینکه عدم دارا بودن تخصص و مهارت لازم در بیشتر جوانان جویای کار، عامل اصلی بیکار ماندن آنان است، بیان کرد: باید با تمام توان زمینه ترویج و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراهم آوریم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به ۱.۳ میلیون نفر ساعت آموزش فراگیری مهارت در استان بوشهر گفت: در چهار ماهه نخست امسال یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساعت آموزش به علاقه‌مندان به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارایه و ۱۱ هزار نفر در آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر مهارت افزایی شدند.

انتهای پیام/م

۱۱ هزار نفر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بوشهر مهارت‌افزایی شدند

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.