افشای رشوه ۴ میلیون دلاری سفیر عربستان به همتای آمریکایی خود

به گفته منابع دیپلماتیک، سفیر عربستان در دولت مستعفی یمن برای حفظ سمت خود، به سفیر آمریکا چهار میلیون دلار رشوه پرداخت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سفیر عربستان در دولت مستعفی یمن برای حفظ سمت خود، به سفیر آمریکا در دولت مستعفی یمن رشوه پرداخت کرد.

به گفته برخی منابع دیپلماتیک، محمد جابر، سفیر عربستان در دولت مستعفی یمن، برای حمایت از وی نزد سران سعودی و باقی ماندن وی در سمت خود به علت سوابق سیاسی و نظامی خود در درگیری‌های یمن، به متیو تولر، سفیر آمریکا در یمن، رشوه مالی داده است.

پایگاه اینترنتی راصد الیمن به نقل از برخی منابع دیپلماتیک نوشت رشوه مالی به ارزش چهار میلیون دلار بوده است و در منطقه‌ای در آمریکا به عنوان حمایت از یک سازمان خیریه که در زمینه بیماری‌های سرطانی فعالیت می‌کند، به سفیر این کشور داده شده است.

سفیر آمریکا دریافت این مبلغ را در عربستان یا به صورت نقدی و مستقیم رد و تاکید کرد این مبلغ به حساب حمایت از دختران وی که به سرطان مبتلا هستند، منتقل و با سازمان خیریه هماهنگ شده است.

ناظران بر این باورند جنگ در یمن منافع، خدمات و تسهیلات گسترده‌ای برای تاجران جنگ، اعم از نظامیان، سیاستمداران، سفرا و نمایندگان گروه‌های دیپلماتیک داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار