محکومیت اقدامات آمریکا علیه ایران از سوی شورای خلیفه گری ارامنه

سیبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه در بیانیه‌ای اقدامات آمریکا مبنی بر خروج این کشور از برجام و اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان را محکوم کرد.

اقدامات ترامپ بسیار به دور از اخلاقیات انسانی قرار داردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیبوه سرکیسیان اسقف اعظم در بیانیه‌ای اقدامات آمریکا مبنی بر خروج این کشور از برجام و اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را محکوم کرد.متن این بیانیه به شرح زیر است:

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، اوایل اگوست در اقدامی که نشان دهنده شخصیت غیر قابل اعتماد و بی ثبات او است برقراری مجدد تحریم‌های هسته ای علیه ایران را با هدف مقابله با اراده مبارز، مقاوم و خلاق ملت ایران اعلام کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش از این در ماه می گذشته هم بر خلاف خواست اکثریت مردم کشورش خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران را اعلام کرده بود.

متأسفانه باید تأکید کرد که اقدامات و عملکرد دونالد ترامپ بسیار به دور از اخلاقیات انسانی قرار دارد. شعار "نخست آمریکا" و "آمریکا پیش از همه چیز" با ایجاد فضای ملی‌گرایی، تبعیض و بیگانه‌ستیزی ابتدایی ترین حقوق انسانی را پایمال می کند.

ادیان توحیدی مروّج صلح، دوستی، همزیستی و همکاری میان انسان‌ها هستند. شعار "نخست آمریکا" و "آمریکا پیش از همه چیز"  بیش از همه حکایت از روحیه خود بزرگ بینی، جاه طلبی و همچنین تحقیر ملت‌های دیگر دارد. این اقدام دونالد ترامپ بر خلاف آموزه های مسیحی و همچنین اصول انسانی بوده و ما به تبعیت از اصول انسانی و مسیحی این اقدام ظالمانه و غیر انسانی رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کرده و به نمایندگی از جامعه ارامنه از رهبران جهان می‌خواهیم تا مانع از ادامه چنین اقداماتی شوند.

همچنین از رویکرد قاطع و محکم رهبران اتحادیه اروپا، از جمله انگلیس در مخالفت با خروج آمریکا از برجام قدردانی می کنیم.

بی تردید ملت ایران که ریشه در تمدنی سه هزار ساله دارد موفق به غلبه بر توطئه هایی خواهد شد که در پشت پرده آن‌ها رژیم صهیونیستی و اصول و سیاست های نژادپرستانه، غیرانسانی آن قرار داشته و حقوق دیگران را پایمال می کنند.

ایمان داریم که ملت‌های صلح طلب و بشردوست نیز در کنار ما همبستگی خود را با ملت بزرگ ایران اعلام و رویکردهای غیر انسانی رئیس جمهوری آمریکا را محکوم خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترامپ ، آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار