استفاده از بی‌ام‌و در جاده‌های کره جنوبی ممنوع می‌شود

در پی آتش گرفتن چندین دستگاه خودروی بی‌ام‌و، دولت کره جنوبی تردد خودرو‌های این شرکت آلمانی را در جاده‌هایش ممنوع خواهد کرد.

استفاده از بی ام دبلیو را در کره جنوبی ممنوع می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، پس از آتش گرفتن چندین دستگاه خودروی «بی ام و» دولت کره جنوبی اعلام کرد عبور هزاران دستگاه خودرو از این شرکت در جاده‌های این کشور را ممنوع خواهد کرد.

پس از آتش گرفتن چندین دستگاه خودرو متعلق به شرکت خودروسازی آلمانی «بی ام و»، این شرکت با بحران در کره جنوبی روبرو شده است. گفته می‌شود آتش‌سوزی خودروهای بی‌ام‌و به مشکلی در سیستم‌های اگزوز آنها مربوط می‌شود.

شرکت بی ام و ماه گذشته دستور بازگرداندن 100 هزار دستگاه خودرو خود در کره جنوبی را به منظور انجام بازرسی‌های اضطراری صادر کرد. بازرسی‌های اضطراری هفته گذشته به خودورهای ساخت این شرکت در اروپا نیز گسترش یافت.

بنا به اعلام دولت کره جنوبی، تا اواخر روز دوشنبه بیش از 27 هزار دستگاه خودرو بی ام و در این کشور هنوز مورد بازرسی قرار نگرفته‌اند. وزیر حمل و نقل کره جنوبی در این باره اعلام کرد شهروندان ما عمیقا نگران هستند. وزیر حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرد ما با انتقادات گسترده‌ای از سوی شهروندان خود بر سر وظایف اساسی دولت برای تضمین ایمنی آنها مواجه هستیم.

بنا به گزارش رسانه‌های کره جنوبی طی سال میلادی جاری درحدود 39 دستگاه بی ام و در این کشور دچار آتش‌سوزی شدند. با این حال گزارشی درباره تلفات جانی یا جراحات در این حوادث دریافت نشده است. شرکت خودروسازی بی‌ام‌و مسئله آتش‌سوزی را به نقص در بخش چرخش گاز اگزوز این خودروها مربوط دانست. دولت سئول بررسی‌های جداگانه‌ای را برای یافتن علت آتش گرفتن خودروهای بی ام و آغاز کرده است.

بر اساس گزارش انجمن واردکنندگان و فروشندگان خودرو کره جنوبی، بی ام و دومین برند تجاری محبوب در میان خودروهای وارداتی در این کشور طی سال گذشته بوده و نزدیک به 60 هزار دستگاه خودرو را در این کشور به فروش رسانده است. این شرکت خودروسازی آلمانی سال گذشته بیش از 2 میلیون دستگاه بی ام و را در سراسر دنیا به فروش رساند.

رئیس شرکت خودرسازی بی ام و هفته گذشته در کنفرانسی خبری با تعظیم در برابر دوربین خبرنگاران مراتب عذرخواهی صادقانه این شرکت را نسبت به بروز این مشکل ابراز داشت. پس از صدور بیانیه دولت کره جنوبی در روز گذشته، بی ام و نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت همکاری فعال با دولت کره صورت خواهد داد، مسئولیت این مشکل را برعهده می‌گیرد و اقدامات بازرسی ایمنی را تا آخرین مشتری برعهده خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، صنعت خودرو ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار