شناسایی محوطه تاریخی ۹ هزار متر مربعی در ریگان

فرماندار ریگان از شناسایی محوطه تاریخی ۹ هزار متر مربعی در شهرستان ریگان خبر داد.

شناسایی محوطه تاریخی ۹ هزار متر مربعی در ریگانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،امین باقری در جلسه شورای اداری ریگان گفت: در این محوطه تاریخی ۳ سایت باستانی شناسایی شده است که قدمت ان به دوران اشکانی وساسانی بر می‌گردد.
وی افزود:در این سایت‌ها همچنین یک آتشکده ساسانی نیز کشف شده است که باستان شناسان در حال کاوش در این منطقه می‌باشند.

فرماندار ریگان قدمت این شهرستان را بالاتر از شهرستان بم بر شمرد واظهار کرد: این محوطه تاریخی در اثر سیلاب چند سال گذشته در شهرستان نمایان شده است.

باقری عنوان کرد :شهرستان ریگان تا قرن هشتم هجری بزرگترین مرکز تجاری جنوب شرق کشور محسوب می‌شده که تاریخ ان فراتر از شهر بم می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه از ۵۰ اثر تاریخی در شهرستان ریگان یک اثر ثبت ملی شده است خواستار ثبت دیگر آثار تاریخی در این شهرستان شد.

فرماندار ریگان در ادامه به بحران اقتصاد کشاورزی ریگان اشاره وافزود: امسال گرمای بیش از حد وطوفان‌های شدید شن خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به نخلداران ریگانی وارد کرد.

باقری اظهار کرد :تا کنون جهاد کشاورزی در رابطه با عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما هیچ گونه کار علمی انجام نداده است که این امر بر خسارت نخلداران ریگانی افزوده است.

وی بیان داشت: در باغات نخیلات شهرستان خسارت ۳۰ تا ۹۰ درصدی به باغات نخیلات این شهرستان وارد نموده است

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه نظارت جدی بر جایگا‌های عرضه سوخت در شهرستان وجود دارد بیان داشت: جهت جلوگیری از قاچاق سوخت در شهرستان جلسات وتدابیر خاصی در ریگان صورت گرفته است.

وی بر همکاری دستگا‌های اجرایی شهرستان در برگزاری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان وبرنامه ریزی برای جشن های عید غدیر تاکید نمود.

سرگرد مصطفی دهقانیان فرمانده سپاه شهرستان ریگان  نیزدر این جلسه با اشاره به برگزاری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان ابراز کرد :برگزاری این کنگره‌ها کار بسیار لازم ومهمی است ، شهدا تمام هستی خودشان را بر طبق اخلاص گذاشتند وتقدیم انقلاب اسلامی نمودند که همه ما باید پاسداشت خون شهدای گرانقدر باشیم.
دهقانیان بیان داشت: این کنگره با رویکرد‌های فرهنگی هنری تبینی خدماتی اجتماعی علمی وپزوهشی حفظ ونشر اثار دفاع مقدس برگزارمی شود.

وی از برگزاری یادواره شهدا در شهرستان ،ساماندهی گلزار شهدا و نصب تمثال شهدای گرانقدر ریگان خبر داد.

انتهای پیام/ح

کشف محوطه تاریخی در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار