استفاده زیاد از فضای مجازی موجب کاهش توجه بانوان به کانون خانواده می شود

مأمور پلیس فتا گفت : استفاده بیش از اندازه از فضای مجازی و اینترنتی و آشنا نبودن به شبکه‌های اجتماعی باعث کاهش توجه بانوان به کانون خانواده می شود.

آشنا نبودن با فضای مجازی خطر به دام افتادن افرادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محسن حروفی مأمور پلیس فتا در همایش تأثیر فضای مجازی بر بانوان و خانواده گفت:هویت واقعی افراد بخصوص افراد ناشناس در فضای مجازی غیرممکن است که این موجب سوءاستفاده مجرمین فضای سایبری از امکانات این محیط گسترده می‌شود.

وی در ارتباط با اینکه در دنیا امروز نمی شود ارزش‌های اطلاعاتی و ارتباطی فضای اینترنت را نادیده گرفت افزود:آشنا نبودن و استفاده صحیح با فضای مجازی میتواند آسیب جدی به کانون خانواده بزند و باعث گسترش جرم در جامعه شود.

مأمور پلیس فتا همچنین در ارتباط با چهره مجرمان در حال حاضر گفت: مجرمان در گذشته افرادی درشت هیکل با مغز‌های کوچک بودند، اما حالا با مجرمانی با هوش فراوان، اما هیکل‌های کوچک مواجه هستیم در جرم‌هایی که امروزه صورت می گیرد بیشتر مجرمان اینترنتی زیر ٣٠سال سن دارند.

حروفی فریمانی تصریح کرد: منتشر کردن محتوا خلاف عفت عمومی، تشویق به فساد در جامعه و دسترسی به محتوای مستهجن و استفاده ابزاری از افراد از جرایم علیه عفت عمومی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است و این موضوع مهم است که صدمه که از پرونده ها‌ی غیراخلاقی در مقایسه با پرونده‌ها ‎ی مالی در اینترنت است بسیار جبران ناپذیر میباشد.

مأمور پلیس فتا خراسان رضوى با اشاره به اینکه بیشتر بانوان هستند که از فضای مجازی استفاده می‌کنند افزود: استفاده زیاد از این فضا میتواند زمینه سوءاستفاده افراد سودجو برای باج گرفتن و مزاحمت را ایجاد کند و نکته قابل تامل این است که حضور کنترل نشده بانوان در فضای مجازی باعث کاهش توجه و معاشرت با خانواده است و به کانون خانواده آسیب می رساند.

وى با اشاره به نظارت نداشتن صحیح پدر و مادر که باعث میشود کودکان به شبکه ها‌ی مجازی وارد شوند افزود: با اقداماتی مانند محدودکردن سیستم‌های رایانه‌ای در دسترس کودکان و نصب برنامه‌های مختلف و قراردادن سیستم‌های خانگی در قسمت عمومی خانه می توانیم در کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی اینترنت برای کودکان و نوجوانان کمک کنیم.

پلیس فتا خراسان رضوی گفت: پیشرفت تکنولوژی و ارتباط همراه باعث رشد جرایم اینترنتی بخصوص در بین افراد کم سن‌وسال می شود.

انتهای پیام//ا. آ
 

برگزاری همایش تأثیر فضای مجازی بر بانوان و خانواده

برچسب ها: فضای مجازی ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.