مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت گفت : تا کنون 17 دسته که شامل 20 هزار قلم کالا می شود در سامانه ستاد به ثبت رسیده و امکان آگاهی مدیران و مردم را از کالاها و خدمات موجود در کشور فراهم کرده است .

سامانه ستاد نقش بسزایی در ممانعت از قاچاق کالا داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ امیر اصغری مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت رضوی در همایش استانی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)  گفت: به منظور حمایت از تولید داخلی ۷۰ درصد تخفیف در هزینه‌های ثبت نام تولیدکنندگان اعمال شده است.

 
وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد معاملات دولتی ثبت شده در سامانه ستاد قابل بهره برداری است، افزود: این سامانه به دنبال این است که همه اطلاعات و منابع مربوط به معاملات، اقلام، خدمات و کالا‌ها را ثبت کند و در اختیار بدنه نظام قرار دهد.

مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ادامه داد: یکی از مهمترین مزیت‌های سامانه ستاد، چند وجهی بودن آن و قرار گرفتن قوای سه گانه در کنار یکدیگر برای افزایش بازده سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است که اگر یکی از قوا ضعیف عمل کند، باعث تضعیف کل سامانه خواهد شد.


اصغری با بیان اینکه یکی دیگر از مزایای سامانه ستاد، شفاف سازی اطلاعات و معاملات است، گفت: ثبت اطلاعات مربوط به معاملات دولتی در بستر وب و قالب خرید جزئی، متوسط، مناقصه و مزایده کار را برای دستگاه‌های نظارتی آسان کرده و امکان سوءاستفاده‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

وی افزود : این سامانه بستر لازم را برای رقابت منصفانه بین تولیدکنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات در کشور فراهم کرده که باعث می‌شود تولیدکنندگان بدون واسطه کالا و خدمات برای دولت تأمین کنند.


مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ادامه داد: سامانه ستاد همه دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های عمومی و غیردولتی را درگیر و آن‌ها را به ثبت اطلاعات همه فرآیند‌ها در این سامانه وادار می‌کند.

 

حجت الاسلام حسن درویشیان مدیر کل بازرسی خراسان رضوی در این همایش با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یک ضرورت اجتناب ناپذیری است که تأثیر زیادی در شفاف سازی امور دارد، گفت: چه بسا اگر این اقدام زودتر انجام می‌گرفت بسیاری از پرونده‌های قضایی و مربوط به فساد تشکیل نمی‌شد.

وی افزود: ارتباط الکترونیکی امور بانکی، مالیاتی و گمرکی این سامانه، باعث جلوگیری از بروز موارد فساد می‌کند.

مدیر کل بازرسی خراسان رضوی ادامه داد: راه اندازی این سامانه تکلیف قانونی است و همه موظفند تا پایان سال دوم برنامه ششم توسعه همه معاملات خود را از جمله خرید بزرگ، متوسط وجزئی، مناقصه و مزایده را در این سامانه ثبت کنند.

حجت الاسلام درویشیان افزود: با اجرای این سامانه در خراسان رضوی ۵۰ مورد ایراد و خطا از نظر فنی گرفته شده که بهتر است این موانع از طریق ستاد اجرایی در مرکز کشور برطرف شود.

محمد صادق براتی مدیر کل امور اداری و مالی استانداری خراسان در این همایش با بیان اینکه سامانه ستاد نقش بسزایی در شفاف سازی اطلاعات و ممانعت از قاچاق کالا و عرضه آن دارد، گفت: تعداد نهاد‌های ثبت شده در این شبکه ۴ هزار و ۲۰۰ و تعداد کاربران ۴ هزار و ۸۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه این استان در زمینه طرح مربوط به دولت الکترونیک وضعیت خوبی دارد و جزو استان‌های پیشرو و موفق است، افزود: پارسال ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مکاتبه الکترونیکی در شبکه دولت خراسان رضوی ثبت شد که در نوع خود بی نظیر است.

مدیر کل امور اداری و مالی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته در بستر طرح تکاپو که از طریق شبکه دولت ثبت و اجرایی شد، ۲۱ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در خراسان رضوی بوجود آمد و این استان جزء نخستین استان‌هایی بود که میز خدمت حضوری را در استانداری و سایر دستگاه‌ها راه اندازی کرد.

براتی گفت: در ابتدای آذرماه امسال به دنبال بخشنامه دولت میز خدمت الکترونیک در استان راه اندازی می‌شود و این در حالی است که اکنون برخی از دستگاه‌های اجرایی خدمات خود را در قالب الکترونیکی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در انجام سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، به خوبی طرح دولت الکترونیک نیست، افزود: سامانه ستاد در پی بخشنامه دولت در سال گذشته و براساس ماده ۹ و ۵۰ برنامه ششم توسعه در استان کلید خورد و از آن زمان کار به صورت جدی شروع شد.

مدیر کل امور اداری و مالی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بهترین اقدام در جهت حمایت از کالای ایرانی راه اندازی این سامانه می‌باشد، ادامه داد: اجرای این سامانه در جهت شفاف سازی اطلاعات، ممانعت از قاچاق کالا و عرضه آن و همچنین بهره مندی بخش‌های اقتصادی از فرآیند‌های مرتبط با معاملات نقش بسزایی دارد.

براتی گفت: سامانه ستاد، دستگاه‌های اجرایی را قادر می‌کند تا کالا‌های مورد نیاز خود را از مبادی قانونی تأمین و بستر امنی برای معاملات، عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در بحث مزایده‌های سامانه ستاد رتبه ششم و در مناقصه‌ها رتبه سوم کشور را دارد افزود: این رتبه‌ها در شأن این استان نیست، در همین راستا بمنظور ترغیب دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای ثبت اطلاعات در این سامانه، دستور یکی از شورا‌های اداری استان به تشریح فعالیت‌ها و ترغیب دستگاه‌های اجرایی برای حضور در این سامانه اختصاص یافت.

انتهای پیام // ف.ش

 

مدیر کل امور اداری و مالی استانداری خراسان رضوی : ابتدای آذرماه امسال  میز خدمت الکترونیک در استان راه اندازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.