چگونه هزینه اینترنت خود را کاهش دهیم؟

با رعایت چند توصیه ساده می توانید مصرف اینترنت خود را کاهش دهید و هزینه قبض موبایلتان را پایین بیاورید.

چگونه هزینه اینترنت خود را کاهش دهیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای اینکه هزینه اینترنت‌تان را کاهش دهید، نیازی نیست شق‌القمر کنید! کافی است با چند توصیه ساده مصرف اینترنت‌تان را به‌ طور قابل توجهی کاهش دهید و هزینه قبض موبایلتان را پایین بیاورید. در ادامه به چند مورد از این راهکارها می‌پردازیم:
اپراتورها می‌گویند بیشترین مصرف اینترنت در ایران برای تماشای ویدیو است. حتما برای خودتان هم پیش آمده یا کاربرانی را دیده‌اید که همیشه بابت زود تمام‌شدن بسته‌های اینترنتی‌شان ناراضی و گله‌مند هستند. ممکن است شما ویدیوهای زیادی تماشا ‌کنید. ویدیوهایی که غالبشان محتوای مفیدی ندارند و تنها هزینه بی‌دلیل به شما تحمیل می‌کنند. بنابراین حواستان به تماشای ویدیوها باشد.
از طرح‌های اینترنت رایگان اپراتورها استفاده کنید. به‌ عنوان مثال در حال حاضر همراه اول بسته‌ای را ارایه کرده است که اینترنت را در ساعات یک شب تا ٧ صبح رایگان کرده است.
استفاده از فیلترشکن‌ها و «وی‌پی‌ان»‌ها تأثیر زیادی روی از دست‌رفتن حجم اینترنت دارند. این نرم‌افزارها طوری عمل می‌کنند که ترافیک اینترنت از روی سرورهای خارجی و بین‌المللی به دست کاربر می‌رسد. بنابراین هزینه و مصرف ترافیک بین‌الملل کاربران نسبت به گذشته افزایش پیدا می‌کند. اگر نیازی به فیلترشکن ندارید، آن را به صورت موقت از دسترس خارج کنید.
حتی اگر از پیام‌رسان‌های داخلی مثل سروش به تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها که درظاهر اینترنت رایگان دارند، می‌نشینید، اگر فیلترشکن یا وی‌پی‌ان شما باز باشد، ترافیک اینترنت داخلی از روی سرورهای بین‌المللی فراخوانی می‌شود و به مثابه اینترنت بین‌الملل است که تعرفه‌ای حساب می‌شود.
اگر می‌خواهید در مصرف داده سیم‌کارت ایرانسل، همراه اول، رایتل و... صرفه‌جویی کنید، بهترین روش خاموش‌کردن آن در زمانی است که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با این کار از دسترسی برنامه‌های پس‌زمینه به اینترنت جلوگیری می‌کنید.
گزینه دانلود خودکار عکس، فیلم و موسیقی در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را غیر فعال کنید تا بتوانید بخش دانلود گوشی هوشمندتان را مدیریت کنید.
اگر گوشی هوشمند شما با سیستم اندروید پشتیبانی می‌شود، می‌توانید به راحتی مصرف دیتای تلفن اندرویدی خود را کنترل کنید. برای این کار با رفتن به بخش تنظیمات گوشیتان از مصرف دیتا، زمان و مقدار استفاده‌شده داده به ازای هر برنامه آگاه می‌شوید و آنها را مدیریت می‌کنید.
یک‌سری برنامه‌هایی وجود دارند که مستعد استفاده از اینترنت هستند. از این رو بهتر است از نسخه‌های سبک‌تر آنها به‌ عنوان جایگزین استفاده کنیم. برای این کار با متخصص در بخش تنظیمات تلفن‌های همراه هوشمند مشورت کنید.
اگر نمی‌خواهید اپلیکیشن‌هایی که فقط با مصرف دیتای شما کار می‌کنند را حذف کنید، حداقل مصرف اینترنت داده را در پس‌زمینه برای آنها محدود کنید. برای این منظور کافی است به تنظیمات گوشی رفته و گزینه
« Restrict app background data » را فعال کنید. دقت داشته باشید که با این کار اعلانات این برنامه‌ها نیز غیر فعال خواهند شد.
یکی از روش‌های جالب و کاربردی برای کاهش هزینه اینترنت استفاده از محتوای کش‌شده است. به‌عنوان نمونه برنامه Google Maps از قابلیت کش‌کردن نقشه‌ها برای دسترسی آفلاین استفاده می‌کند. همچنین اپ Spotify با کش‌کردن موزیک‌ها و لیست موزیک‌های خود در تلفن همراه این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا در زمانی که به اینترنت دسترسی ندارند، به صورت آفلاین از آنها استفاده کنند.
برخی از برنامه‌ها مثل اینستاگرام و توییتر ویژگی‌هایی دارند که می‌توانید استفاده از دیتا را توسط آنها محدود کنید. مثلا در اینستاگرام « Use less data » را در بخش « Cellular Data Use » فعال کنید تا بدین ترتیب از این ویژگی اینستاگرام بهره‌مند شوید. در توییتر هم در منوی سمت چپ با دسترسی به مسیر Setting and Privacy > Data Usage می‌توانید پخش ویدیو‌ها را کنترل کنید تا در مصرف اینترنت‌تان صرفه‌جویی شود.
حتما می‌دانید که تماشای ویدیوها با کیفیت بالا اینترنت زیادی را مصرف می‌کنند. بنابراین تا حد امکان از مشاهده آنلاین ویدیو خودداری کنید. چنانچه نیاز به تماشای ویدیو داشتید، سعی کنید که کیفیت پخش آن را به حداقل شرایط ممکن کاهش دهید. کاهش کیفیت ویدیو منجر به کاهش مصرف حجم اینترنت می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: شهروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام
به خدا من هم هم قبلا بسته انترنت ۴گیگ میزاشتم یه ماه طول میکشه اینقد ازش استفاده می کنم که نگو الان بسته چهار گیگ میزارم یه هفته طول نمیکشه بدون باز کردن داده تلفن
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۹:۰۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام ...حقیقتا که خیلی خیلی زود بسته های اینترنت تموم میشن بدونه اینکه بخوایم کاری مثبتی انجام بدیم قبلامن یک‌ماهه سه گیگ می‌گرفتم چقدرم برنامه وفیلم دانلود میکردم وتایک هفته ده روزی میکشوندالان خداشاهده چندماهی هست که همش شش گیگ سه ماهه میخرم اما دیگه مثل قبل زیادبرنامه وفیلم دانلود نمیکنم وبیشتراستفادم وب گردی میکنم اونوقت بسته سه ماه که شش 6گیگ هست باورکنیدحتی یکماهم نمیمونه بیشترینش که مونده نوزده ۱۹روزبیشترواسم نموندحاضرم بامدرک بهتون نشون بدم وثابت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
سرعت نت رو افزایش بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
مجموعا قیمت اینترنت گران است
و البته کم فروشی هم میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
ابران اینترنت ثابتش ارزونترین اینترنت جهانه..کیفیتم بدک نیست .من سرویس 16 مگ با 4 ترا حجم میگیرم 80 تومن..فکر نکنم اروزنتر از این قیمت تو جهان موجود باشه..البته سرویس تابستونه 6 ماهش با 24 ترا حجم میشه 144 تومن یعنی ماهی کمتر از 25 تومن..برا اینترنت همراه هم بسته های خوبی گیر میاد اگه جستجو کنید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
جواب 1 8 از دیوار کدام اداره بالا میره که 80000تومن را فقط برای اینترنت کم می دونه شاید امریکایی هستی و دلار می گیری هزینه برق اب خوراک رفت و امد اجاره یا عوارض خانه همه رو میدونی شاید هم پول بابا رو می گیری
Iran (Islamic Republic of)
خدایی
۱۹:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
بهترین راه نصب app killer است که تمام برنامه های در حال اجرا که استفاده نمیشوند force stop میکند
Iran (Islamic Republic of)
علی حسینی
۱۸:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
اگه میتونید 30 تومن در ماه پرداخت کنید اوپراتوری هست که به شما سرعت نامحدود میده و 1 شب تا 11 ظهر وقت دارید.شبی هزار تومن.
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۱۸:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
خوبست به نصب نرم افزارهایی که جلوی وصل شدن نرم افزارهای منظوررامیگیردمثلData Eyeراهم به خوانندگان توصیه کنیدنرم افزارموثری است.
Germany
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
بسته نمیخریم خیلی راحت هزینه خود را کاهش دادیم
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
راسشو بگید میخواین گرون تر از این کنید؟:(
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۴:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
جان خودتان ولمان کنید
آخرین اخبار