مانع تراشی برخی کشور‌های غربی بر سر راه بازگشت آوارگان سوری

با وجود برنامه‌های سازمان ملل برای بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری به میهن خود برخی کشور‌های غربی در این باره مانع تراشی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، با وجود برنامه‌های سازمان ملل متحد برای بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری به میهن خود برخی کشور‌های غربی بر سر راه این تلاش‌ها مانع تراشی می‌کنند.

روسیه اعلام کرد برخی کشور‌های بزرگ در سازمان ملل متحد درباره تلاش‌ها در زمینه ارائه کمک به سوریه و بازسازی این کشور مانع‌تراشی می‌کنند. در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دمشق برای حفظ حقوق آوارگانی که به سوریه باز می‌گردند ضمانت‌هایی ارائه کرده است.  

در نشست مرکز مشترک پیگیری امور آوارگان سوری که در مقر وزارت دفاع روسیه در مسکو برگزار شد نیکلای بورتسیف، نماینده وزارت امور خارجه روسیه از اعمال فشار برخی کشور‌های غربی بر تصمیم سازمان ملل متحد برای بازسازی سوریه و روند بازگشت آوارگان سوری به میهن خود پرده برداشت.

بورتسیف در عین حال گفت: روسیه با شرکای غربی برای از میان برداشتن موانع در برابر سوری‌هایی که تمایل دارند داوطلبانه به کشور خود بازگردند ایفای نقش می‌کند.

بورتسیف گفت: "حمایت از طرح روسیه برای بازگشت آوارگان سوری به میهن خود، می‌تواند منافع اتحادیه اروپا را چه از نظر ساختاری و چه از نظر کاهش بار سیاسی و اقتصادی _که نتیجه باقی ماندن آوارگان سوری در کشور‌های این اتحادیه و کشور‌های همجوار همچون ترکیه است_ تحقق بخشد. "

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار