انتقاد روسیه از شرکت سازمان ملل در عملیات انتقال کلاه سفیدها از سوریه

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت دخالت کمیسیونر عالی پناهجویان سازمان ملل در خارج کردن عناصر موسوم به «کلاه سفیدها» از سوریه، «اشتباه بزرگی» بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت دخالت کمیسیونر عالی پناهجویان سازمان ملل متحد در خارج کردن عناصر موسوم به «کلاه سفیدها» از سوریه، «اشتباه بزرگی» بوده است. 

گروه موسوم به کلاه سفیدها که با نام «دفاع غیرنظامی سوری» نیز شناخته می‌شود، یک سازمان غیردولتی است که در سال 2014 شکل گرفته است. دمشق و مسکو هر دو این گروه را در کمک به طرح‌ریزی برای انجام یک حمله شیمیایی در غوطه شرقی در تاریخ 7 آوریل مسئول دانسته اند.

زاخارووا گفت: «ما دخالت دفتر سازمان ملل متحد در تخلیه کلاه سفیدها از سوریه را مشاهده کرده ایم و این دفتر نیز دخالت در این اقدامات را تایید کرده است. به این ترتیب، کمیسیونر عالی پناهجویان سازمان ملل متحد از ارائه اطلاعات غلط درباره این گروه در سوریه حمایت کرده است. این اشتباهی بزرگ است.»

نزدیک به 800 عنصر گروه کلاه سفیدها به همراه اعضای خانواده خود از جانب مقامات رژیم صهیونیستی و به درخواست کانادا، کشورهای اروپایی و آمریکا در تابستان سال جاری از سوریه خارج شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار