ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه و ارتقای سطح آگاهی

دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه و اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت : در راستای ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه و ارتقای سطح آگاهی و دانایی روستائیان، تفاهم نامه همکاری امضا شد .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه امیرخسروانی مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه در جلسه امضا تفاهم نامه همکاری گفت : گسترش فضاهای عمومی و فرهنگی در روستاها یکی از اصولی است که به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت.

وی گفت : ما در روستاهای استان ظرفیت های بسیار خوبی جهت ارتقای سطح فرهنگی و تحصیلی روستائیان داریم بطوری که فضاهای فرهنگی و اشتغال‌زایی که اکنون در سطح روستاهای استان موجود است، مستلزم این بود که چنین تفاهم نامه ای بین ما و اداره کل کتابخانه های عمومی استان منعقد شود.

وی با اشاره به اینکه تحصیلات اشتغال‌زایی خوبی در حال شکل گرفتن و توزیع است، گفت: استفاده درست از چنین تحصیلاتی، نیازمند ارتقای سطح آگاهی و علم مردم در روستاهاست، قطعا تامین هدفمند کتاب ها و منابعی که در اختیار ما جهت تجهیز کتابخانه های روستایی قرار می گیردمی تواند در جهت استفاده درست و مفید از چنین تسهیلاتی در روستاها کمک می کند و این مهم با هماهنگی که بسترش فراهم شده قطعا به وقوع خواهد پیوست.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه، در پایان اظهار داشت: امیدواریم نتیجه انعقاد این تفاهم نامه ارتقای فرهنگ عمومی و ترویج کتاب و رشد ظرفیت های کتابخوانی در بین روستاها باشد.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هم در این مراسم اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه عدالت اجتماعی و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و ارتقای سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اعتلای روحیه کتابخوانی در جوامع روستایی و روستائیان به امضا رسیده است.

وی افزود: به‌موجب این تفاهم‌نامه، کتابخانه‌های عمومی در فراهم آوردن زمینه استفاده از ظرفیت های مطالعاتی و پژوهشی، مشاوره جهت استفاده از منابع موجود در کتابخانه ها، تامین کتاب کتابخانه های روستایی مورد تایید نهاد کتابخانه های عمومی در سطح روستاها، مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌های علمی و فرهنگی، تبلیغات محیطی و اهدای محصولات فرهنگی در دوره های آموزشی، اطلاع‌رسانی و معرفی برنامه‌های دفتر امور روستایی در کتابخانه های عمومی نهادی و روستایی سطح استان، بهره گیری از ظرفیت کتابخانه های عمومی استان جهت ایجاد عدالت فرهنگی ، برگزاری نشست‌های مشترک کتاب‌خوان و نقد کتاب با دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه همکاری خواهند داشت.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

امضا تفاهم نامه همکاری بین دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه و اداره کل کتابخانه های عمومی استان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار