زارعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

سواحل يمن در سيطره انصارالله قرار دارد/فرماندهی جنگ با آمریکاست

کارشناس مسائل منطقه گفت: یمن در فقر مطلق به سر می‌برد و جنايتی كه عليه اين كشور صورت می‌گيرد كاملا مهندسی شده است.

زارعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: یمن در فقر مطلق به سر می برد و جنايتی كه عليه اين كشور صورت می‌گيرد كاملا مهندسی شده است.

کارشناس مسائل منطقه  با بیان اینکه دو هزار و چهارصد نفر بر اثر بيماری وبا در یمن جان خود را از دست داده اند, افزود: هشت و نيم ميليون نفر در قحطی گرفتار هستند و غذای آنها به دو روز در ميان كاهش يافته است.

وی با اشاره به اینکه پانصد هزار كارمند يمنی سه و سال نيم است كه حقوق دريافت نكرده اند, گفت: چهار ميليون نفر آواره جنگی هستند.

زارعی با بیان اینکه شش هزار و سيصد نفر در یمن شهيد شده اند كه بيست و چهار درصد كشته هاي جنگ كودكان هستند, اظهار کرد: این جنایات، گُتره‌ای، موردی و سرخودی نیست که یکی دو کشور علیه یک ملت دیگر فراهم کرده باشد، بلکه شورای امنیت سازمان ملل پشت گرفتاری‌های یمن است.

کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: قطع‌نامه شورای امنیت است که اجازه داده متجاوزان، زمین و هوا و دریای یمن را به محاصره در بیاورند و نگذارند از طریق فرودگاه، دارو یا غذایی به دست مردم برسد. سرمنشاء این جنایات و آماری که سابقه ندارد در صدسال گذشته علیه ملتی اعمال شده باشد، سازمان ملل و قدرت‌های بزرگ پشت آن هستند.

کارشناس مسائل منطقه  با بیان اینکه آمريكايی‌ها از جمله كشورهايی هستند كه در راس اين جنگ قرار دارند, گفت: رويداد الحديده نشان داد فرمان جنگ در دست آمريكا است.

وی ادامه داد: فرماندهی جنايات یمن در دست آمريكايی ها است. بيمارستان ها، اتوبوس كودكان مواردی هستند كه مورد طعم متجاوزان قرار گرفته اند.

زارعی با بیان اینکه اين جنايات و خيانتها روی بسياری از مستبدين تاريخ را سفيد كرده است؛ بیان کرد: هزاران نفر را از سومالی و اتيوپی آورده اند تا در اين جنگ شركت كنند. آنها گرسنگی را عاملی برای سرباز گيری قرار داده‌اند.

کارشناس مسائل منطقه افزود: بر اساس آماری كه از طرف برخی محافل سعودی منتشر شده آنها پانصد هزار ريال سعودی را صرف مزدورگيري كرده اند.

وی گفت: امروز سه سال و نيم از بحران يمن كه قرار بود تنها در سه هفته به پايان برسد؛ می‌گذرد و قوای متجاوز در برابر يك ملت فقير به زانو درآمده است.

زارعی با بیان اینکه مردم يمن بيش از دويست هزار بار مورد حمله قرار گرفته اند, اظهار کرد: امروز سواحل يمن در سيطره انصارالله قرار دارد.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه امروز نيروهای متجاوز در سواحل دريای سرخ در زير سيطره نيروهای انصارالله قرار گرفته اند, افزود: انصارالله امنيت دريای سرخ را تامين كرده است و با شليك موشك مناطق مختلف دشمن را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد:اگر انصارالله اراده كند می‌تواند تنگه باب المندب را ببندد و يا دريای سرخ و اقيانوس هند را نا امن كند ولی این کار را نمی‌کند.

زارعی اظهار کرد: نتيجه جنگ برای ملت يمن اين بوده كه به انواع سلاح های دفاعی مجهز شود و به زودی هم سيستم دفاع هوايي خود را بهره برداری خواهد كرد.

کارشناس مسائل منطقه گفت: در شرايطی كه يك ملت در محاصره كامل است پهبادهايش همه نقاط را مورد هدف قرار مي دهد و سعودی ها به ناچار به ايران اتهام زنی می‌كنند. چنين ادعاهايی نشان از ضعف آنهاست و ملت يمن با نگاه به تجربه ايران و انقلاب اسلامی دوباره آن را در سرزمين خود تكرار می‌كند.

وی با بیان اینکه بايد به آقای ترامپ و امثال آن گفت شما از پس يك ملت فقير بر نمی‌‌آييد, گفت: شما از پس جنگ الحديده بر نيامديد كه اين امر موجب عقب نشينی فرانسه و حتی محمد بن سلمان شده است؛ با چنين ويژگی چگونه ملت ايران را تهديد می‌كنيد.

کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: ملت ایران استحكام درونی دارد و مسلما آينده فاخر خواهد داشت و در برابر ستمگران زانو نخواهد زد.

زارعی اظهار کرد: یمن صحنه‌ای است که در آن می‌شود دو موضوع متضاد را کنار هم به تماشا نشست. یک موضوع، جنایتی است که در یمن علیه مردم در جریان است. ائتلاف جهانی و منطقه‌ای با حضور اشرار و جنگ‌افروزان عالم، علیه ملتی مظلوم که هیچ جرمی در این دنیا مرتکب نشده است، جز اینکه می‌خواهد مستقل باشد و خودش سرنوشت خودش را تعیین کند، متحد شده است.

وی، جنگ یمن را جنگی جهانی با حضور 17 کشور دانست که آمریکا در رأس آن قرار دارد و افزود: آمریکایی‌ها تاکنون سعی می‌کردند نقش خود را در جنگ یمن، مخفی کنند و طوری وانمود کنند که فقط از نظر جنگ‌افزار پشتیبانی می‌کنند. اما قضایای «حُدَیدِه» پرده را انداخت و معلوم شد فرماندهی جنگ در دست جنایتکاران آمریکایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار