سازمان صلیب سرخ با طالبان مذاکره می کند

سخنگوی سازمان صلیب سرخ در واکنش به بیانیه طالبان درباره لغو توافق امنیتی با این سازمان اعلام کرد که برای حل این مشکل با طالبان گفت‌وگو خواهد کرد.

سازمان صلیب سرخ با طالبان مذاکره می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی سازمان صلیب سرخ در واکنش به بیانیه طالبان درباره لغو توافق امنیتی با این سازمان اعلام کرد که برای حل این مشکل با طالبان گفت‌وگو خواهد کرد.

در پی اعتصاب زندانیان در افغانستان، طالبان با انتقاد از عملکرد سازمان صلیب سرخ در این کشور طی بیانیه توافق امنیتی با این سازمان را لغو کرد.

«رویا موسوی»، سخنگوی دفتر سازمان صلیب سرخ در کابل در واکنش به این موضوع تصریح کرد که برای حل مشکل بوجود آمده با گروه طالبان گفت‌وگو خواهد شد.

سخنگوی سازمان صلیب سرخ گفت: این سازمان به صورت مرتب از زندان مرکزی در کابل بازدید می‌کند اما به عنوان یک نهاد بی‌طرف تنها می‌تواند برخورد صورت گرفته با زندانیان را بررسی کند.

وی افزود: ما به عنوان یک نهاد بی‌طرف نمی‌توانیم در امور دولت افغانستان درباره زندانیان مداخله کنیم اما تلاش می‌کنیم که با زندانیان برخورد انسانی شود.

موسوی تصریح کرد که برای حفظ بی‌طرفی از مداخله خودداری می‌کند اما تلاش خواهد کرد تا کمک‌های درمانی برای زندانیان مهیا شود.

هزاران نفر در زندان «پلچرخی» در کابل از یک هفته گذشته اعتصاب غذایی کرده‌اند.

طالبان رسیدگی به وضعیت زندانیان را یکی از مسئولیت‌های سازمان صلیب سرخ می‌داند و این سازمان را به بی‌توجهی به وضعیت زندانیان و عدم رسیدگی به آنها متهم کرده است.

دو سال پیش پس از حمله گروه تروریستی داعش به کارمندان صلیب سرخ در شمال افغانستان این سازمان فعالیت‌های خود در این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

اما پس از آنکه طالبان تامین امنیت کارمندان صلیب سرخ در مناطق ناامن این کشور را به عهده گرفت سازمان صلیب سرخ فعالیت‌های خود را از سر گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.