متلاشی شدن 2 باند سرقت در مشهد / دستگیری سارقان زن

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: 2 باند سرقت‌های خیابانی از زنان در مشهد متلاشی و عاملان این سرقت‌ها دشتگیرشدند.

متلاشی شدن 2 باند سرقت در مشهد / دستگیری سارقان زنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سردار قادر کریمی فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح عملیات گسترده تیم‌های دایره تجسس کلانتری 34 بانوان مشهد گفت: با توجه به حجم متراکم سفر‌های تابستانی در مردادماه امسال و حضور زائران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا (ع) در مشهد از چندی قبل گزارش سرقت‌های سریالی از زنان در معابر و خیابان‌های شلوغ و مراکز تجاری این کلان شهر به فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد.

وی افزود: در پی اعلام شکایت مالباختگان، دستورات لازم برای پیگیری سریع این سرقت‌ها به فرماندهی انتظامی مشهد صادر شد و تیم‌های دایره تجسس کلانتری 34 بانوان با کنترل و مراقبت‌های پوششی، طرح تشدید مقابله با سرقت‌های خیابانی را در دستور کار خود قرار دادند.


عروس جوان سردسته باند سرقت


فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: تیم‌های گشت نامحسوس کلانتری بانوان در پیگیری پرونده این سرقت‌های سریالی به سرنخ‌هایی دست یافتند، که منجر به چهره زنی 2 تن از عاملان کیف زنی‌های تیز دستانه در صف نانوایی و فروشگاه‌های شلوغ شد.

سردار کریمی افزود: افسران پلیس زن در این عملیات، عاملان سرقت را شناسایی و تحت نظر قرار دادند؛ این سارقان در کمتر از 12 دقیقه مرتکب سه فقره سرقت شده و هنگامی که قصد ارتکاب چهارمین کیف زنی را داشتند، با ماموران پلیس روبرو شدند.

وی گفت: ماموران انتظامی زن جوان را که طراح این سرقت‌ها و چهار فقره سابقه کیفری دارد را دستگیر کردند، اما خواهر شوهر او که 16 فقره سابقه کیفری در کارنامه سیاه خلافکاری هایش دیده می‌شود با توجه به شلوغی خیابان از صحنه گریخت.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: ماموران کلانتری بانوان پس از گذشت ساعتی، با هماهنگی مقام قضایی، متهم دیگر پرونده را نیز دستگیر و از اعضای این باند پنج دستگاه گوشی تلفن همراه، 250 هزار دینار عراقی، چهارصد و 72 هزار تومان وجه نقد و چهار گرم حشیش کشف شد.

سردار کریمی گفت: تحقیقات از این متهمان برای کشف سرقت‌های انجام شده توسط آن ها ادامه دارد.

وی در توضیح مرحله نهایی عملیات ماموران کلانتری بانوان مشهد افزود: با دستگیری عروس جوان و خواهر شوهرش، تحقیقات پلیسی ادامه یافت و سرنخ‌های دیگری به دست آمد، که نشان می‌داد زنی 42 ساله، اهل یکی از شهر‌های شمالی کشور نیز برای کیف زنی‌های تیز دستانه به مشهد آمده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ماموران دایره تجسس کلانتری بانوان مشهد تحقیقات گسترده خود را ادامه داده و عامل اصلی این سرقت‌ها را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه، هنگام ارتکاب سرقت، او رادستگیر کردند.

سردار کریمی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که زن جوان با سرقت یک قطعه کارت عابربانک، اقدام به خرید 56 میلیون تومان طلا و همچنین لوازم خانگی به مبلغ سه میلیون و 700 هزار تومان کرده است.

وی گفت: این زن 42 ساله همچنین با سرقت کارت عابربانک دیگری، مبلغ سه میلیون تومان لوازم خانگی خریداری کرده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که از این سارق حرفه ای، 2 دستگاه گوشی تلفن همراه، تعدادی کارت ملی و مدارک شناسایی، 2 عدد کیف پول و چهارصد و 60 هزار تومان وجه نقد کشف شده است، افزود: بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد، متهم به صورت دوره‌ای در شهر‌های اصفهان، استان مازندران و مشهد مرتکب سرقت می‌شده و تحقیقات برای کشف دیگر اقدام‌های مجرمانه و شناسایی و دستگیری همدستانش ادامه دارد.


شهروندان مراقب باشند


وی گفت: شهروندان و به خصوص بانوان توصیه در مراکز شلوغ و پرتردد و فروشگاه‌ها مراقبت بیشتری از وسایل همراه خود داشته باشند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: با وجود توصیه‌های پلیسی مبنی بر هوشیاری شهروندان برای پیشگیری از وقوع سرقت ها، آنچه در بررسی این پرونده مشاهده می‌شود سهل انگاری صاحبان کارت‌های عابربانک سرقتی در قراردادن شماره رمز، همراه کارت و تعلل در گزارش سرقت یا مفقودیت و اقدام برای مسدود سازی کارت عابربانک بوده است.

سردارکریمی گفت: باید مراقبت و هوشیاری بیشتری مدنظر قرار گیرد تا از وقوع چنین سرقت‌هایی پیشگیری آگاهانه‌ای به عمل آید.

انتهای پیام // ف. ک


دستگیری 2 باند سرقت در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار