توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حفظ ارزش‌های فرهنگی

رییس شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حفظ ارزش‌های فرهنگی و تاریخی شیراز توسعه یابد.

توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حفظ ارزش‌های فرهنگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام دژکام رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس بعد از ظهر امروز در صد و سومین جلسه  شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: سالانه ۱۶ میلیون نفر از سراسر کشور برای زیارت به شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) سفر می کنند، که تقریبا روزی ۴۰ هزار نفر زائر برای زیارت به این حرم مشرف می شوند.

وی بیان کرد: حرم مطهر حضرت معصومه با توجه به اینکه در حاشیه شهر قرار داشت توسعه آن آسان تر صورت گرفت اما حرم مطهر شاهچراغ (ع) از آنجا که در قلب شیراز و وسط بافت تاریخی شیراز قرار دارد باید علاوه بر حفظ ارزش‌های فرهنگی، امکان دسترسی به حرم برای زائران و مسافران به راحتی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه هدف، توسعه شیراز است، اضافه کرد: می خواهیم بافت های اطراف حرم زنده و پویا باشد در حالی که اکثر کسانی که در اطراف حرم زندگی می کنند، ایرانی نیستند بلکه مهاجرین هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصریح کرد: حرم مطهر شاهچراغ (ع) را مانند تخت جمشید که یک اثر تاریخی است نمی توان بدون تغییر نگه داشت.

وی با اشاره به اینکه باید هنرمندانه حرم مطهر شاهچراغ (ع) را توسعه دهیم، ادامه داد: مدیران استان و شهر شیراز باید به گونه ای عمل کنند که شهر، وجهه تاریخی و فرهنگی خود را در جهان داشته باشد.

انتهای پیام/ر

صحبت های امام جمعه شیراز در جلسه  شورای فرهنگ عمومی استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار