در آینده ای نزدیک؛

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در رامهرمز

استاندار خوزستان از احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با 500 میلیون دلار سرمایه گذاری در شهرستان رامهرمز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در شورای برنامه ریزی استان که امروز در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد، درخصوص احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان رامهرمز گفت: برای ساخت این نیروگاه، دولت زمینی را در اختیار یک سرمایه گذار قرار داد، ولی متاسفانه این سرمایه گذار عملکرد مناسبی نشان نداد.

وی بیان داشت: به دلیل مذکور، این امتیاز از وی سلب شد و به یک سرمایه گذار خارجی جدید که رغبت بسیار زیادی برای ساخت این نیروگاه دارد واگذار خواهد شد.

شریعتی، ساخت این نیروگاه در رامهرمز را برای پایداری شبکه برق در منطقه بسیار ضروری دانست.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ساخت این نیروگاه 3 سال زمان نیاز دارد، تصریح کرد: با رغبتی که سرمایه گذار برای ساخت آن دارد با توجه به جلسات متعددی که با وی داشتیم امیدواریم این نیروگاه در زمان کم تری به بهره برداری برسد.

نماینده عالی دولت در خوزستان به آغاز بودجه ریزی دستگاه ها اشاره کرد و اذعان داشت: دستگاه ها تا یک ماه مهلت دارند که موافقت خود را در خصوص بودجه اختصاص یافته اعلام کنند و در صورت اعلام نکردن بودجه آن ها به دستگاهی دیگر در همان شهرستان منتقل خواهد شد.

غلامرضا شریعتی افزود: مدیرانی که فعال تر باشند و موافقت نامه های خود را در زمان تعیین شده اعلام کنند اعتبار بیشتری را دریافت می کنند.

اقبال محمدیان، نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری نیز پیگیر ساخت این نیروگاه در شهرستان رامهرمز و سرمایه گذار خارجی در استان همچنان منتظر تاییدیه نهایی برای انتقال زمین و پروژه است.

وی بیان داشت: با تصویب ساخت نیروگاه توسط این سرمایه گذار عملیات اجرایی ساخت این نیروگاه در هفته دولت سال جاری آغاز می گردد.

محمدیان، ساخت این نیروگاه را برای پایداری شبکه برق در این شهرستان را با اهمیت دانست.

انتهای پیام/گ

ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.