رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر نیشابور:

شهرستان نیشابور در آستانه بحران زیست محیطی است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر نیشابور گفت:: در صورت تداوم دفن زباله در جنوب شهر نیشابور، یک بحران زیست محیطی بوجود خواهد آمد.

شهرستان نیشابور در آستانه بحران زیست محیطی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ احمد همت آبادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: زباله گاه نیشابور حدود 25 سال است که در محل فعلی در حاشیه کال شور جنوب شهر قرار دارد و روزانه حدود 180 تن زباله در این مکان دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون در حدود یک میلیون و 300 هزار تن زباله در این محل دفن شده، افزود: دفن زباله به شکل فعلی در جنوب شهر که نتیجه یک کار بدون مطالعه بوده، نیشابور را در آستانه یک بحران زیست محیطی قرار داده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر نیشابور با اشاره به مواردی که به بدتر شدن این شرایط کمک کرده است، ادامه داد: نزدیکی مکان دفن زباله‌ها به شهر عشق آباد و از طرفی جهت وزش باد به سمت این شهر، تجمع پرندگان و حیوانات ولگرد، بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و حضور کارگران بدون شناسنامه درمحل دفن زباله‌ها باعث  بدتر شدن این شرایط شده است.

همت آبادی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر اقدام‌های مؤثری به منظور بهبود شرایط موجود توسط شهرداری انجام شده است، گفت: نصب باسکول، خرید کانکس نگهبانی ومدیریت، ایجاد سایت پسماند‌های عفونی و نان خشک، جدول گذاری، ایجاد راهبند و زیرسازی آسفالت از جمله این اقدام‌ها می‌باشد.

وی افزود: به تازگی مکانی به عنوان زباله گاه جدید در فاصله 35 کیلومتری از نیشابور به سمت سبزوار پیش بینی شده است که نیازمند است مدیران شهرستان با انجام ظرفیت سنجی‌ها و امکان سنجی دقیق، هرچه سریع‌تر اقدامی عملی برای تغییر مکان دفن زباله انجام دهند.

انتهای پیام // ف. ش
 

نیشابور نیازمند تغییر مکان دفن زباله

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
خروعلیای نیشابور درفاصله بیست کیلومتری نیشابورراببینند که دارای دورودخانه بیش از بیست رشته قنات قبل ازانقلاب دارای جنگل بانی جهت حفظ وحراست از منابع خدادای کوه ها ونیز دارای درمانگاه مجهز به یک تخت بیمارستانی وکشتارگاه برای ذبح احشام بودحال درمدت چهل سال نتنها این هاازدست رفته کوه ها وتپه ها ودره ها قلع وقمع وبستر رودخانه هابه صورت خانه های داراکولایی تبدیل وباغهایی که قبل انقلاب سیب سرخش درمیدان های تره بارتهران زبانزد بود کلا باغ های الو وسیب به لجن زار کشیده شده وروستا تبدیل به ویرانه وحتی قلیلی هم که ناچارا مانده اند اب خوردن درشبانه روز محتاج اند حال ای مسؤلان بی مسؤل نظام ازبا لاترین مقام تاپایین دست خود اگر به اندازه نوک سوزن وجدان دارید خود قضاوت کنیدوببنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
خدا کمک کنه تا این مشکلات را رها شویم
آخرین اخبار