طرح اصلاح نژاد درشهربابک

رییس اداره جهاد کشاورزی شهربابک گفت: با هدف بهبود عملکرد دام‌ها، طرح اصلاح نژاد دام سبک بر روی گوسفند و بز در سطح شهرستان شهربابک در حال اجراست.

طرح اصلاح نژاد درشهربابکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی فتوحیان گفت: با توجه به فقیر شدن مراتع و کمبود بارندگی‌ها و خشکسالی‌هایی که در چند سال گذشته داشتیم نیاز است که در مورد عملکرد دام‌ها باید تغییراتی حاصل شود تا بتوان عملکرد دام و دامداران افزایش یابد.

وی افزود: به منظور افزایش تولید گوشت و شیردام‌ها، برای چهارمین سال طرح اصلاح نژاد دام‌ها در حال اجراست، تصریح کرد: سالانه اصلاح نژاد سه هزار راس دام را در برنامه داریم و خوشبختانه دامداران از سال اول استقبال خوبی از این طرح داشته و دارند و عملکرد دام هم بسیار خوب است.

فتوحیان با بیان اینکه اصلاح نژاد تا ۷۵ درصد بر روی دام‌ها صورت گرفته است یادآور شد: مشکلاتی نظیر کمبود اعتباراتی که نمیتوانیم تسهیلات کم بهره به دامداران دهیم نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دام‌هایی که اصلاح نژاد شده اند وزن، شیر و گوشت بیشتری دارند و درصد چربی در آن‌ها که اصلاح می‌شوند کمتر است تصریح کرد: قرار بر این است که در خاتون آباد و در فضای سربسته این طرح اجرا شود، اما درحال حاضر در کل شهرستان این طرح در حال اجرا است.

وی افزود: یک میلیارد هزینه این طرح از طریق قراردادی که با شرکت مس برای سه سال منعقد شده تامین می‌شود.
انتهای پیام /ح

طرح اصلاح نژاد دام در شهربابک گرفتار اعتبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار