طرح جمع‌آوری فاضلاب باید در اولویت برنامه‌ها در بافت تاریخی بوشهر قرار گیرد

استاندار بوشهر با اشاره به جایگاه بافت تاریخی بوشهر در عرصه‌های مختلف گفت: توسعه زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی از جمله طرح جمع‌آوری فاضلاب باید در اولویت برنامه‌ها در بافت تاریخی بوشهر قرار بگیرد.

طرح جمع‌آوری فاضلاب باید در اولویت برنامه‌ها در بافت تاریخی بوشهر قرار گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در جلسه بازآفرینی شهری با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) به برنامه اقدام مشترک شناسایی محلات ناکارآمد در کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه ممکن است این طرح نواقصاتی داشته باشد باید ضمن بررسی طرح، محلات تبدیل به محلاتی شوند که قابل سکونت باشند.

وی شناسایی محلات ناکارآمد در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برنامه اقدام مشترک برای شناسایی محلات ناکارآمد در استان بوشهر می‌تواند آغازی برای حرکت هدفمند جهت ساماندهی محلات باشد.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به اعتبارات زیرساخت‌های محلات ناکارآمد استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه قرار است اعتبار این طرح توسط شهرداری‌ها، اداره کل راه و شهرسازی و اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها تامین شود، به فرمانداران تاکید می‌شود اعتبار برنامه اقدام مشترک را به‌صورت ویژه مد نظر قرار دهند.

گراوند با اشاره به حل شدن مشکلات محلات جنوب شهر بوشهر بیان کرد: با ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی، بخش از مشکلات محلات جنوب شهر بوشهر هم حل می‌شود و پیگیری لازم برای ابلاغ این مصوبه انجام شد.

وی، محلات تنگک‌های ۱، ۲ و ۳، سرتل، امامزاده، ریشهر، رایانی، کوتی و شنبدی از جمله محلات شهر بوشهر دانست و گفت: این محلات در قالب برنامه اقدام مشترک شناسایی محلات ناکارآمد، ساماندهی می‌شوند.

گراوند با اشاره به مطالبات شهرداری‌ها استان گفت: میزان دقیق مطالبات شهرداری‌ها باید احصا شود تا از طریق وزیر کشور این موضوع را پیگیری کنم.

وی در ارتباط با وضعیت پارک لیان اظهار داشت: طرح و نقشه پارک لیان باید سریع‌تر آماده شود تا بر اساس قولی که به مردم دادیم، وضعیت این پارک را امسال ساماندهی کنیم.

استاندار بوشهر بر تعیین تکلیف طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر تاکید کرد و گفت: تا زمانی که طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر اجرا نشده باشد، اجرای سایر طرح‌های توسعه‌ای در بافت قدیم نتیجه ندارد.

گراوند با بیان اینکه تا وقتی طرح فاضلاب اجرا نشود، طرح توسعه بافت تاریخی بوشهر متوقف می‌ماند تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی از جمله طرح جمع‌آوری فاضلاب باید در اولویت برنامه‌ها در بافت تاریخی بوشهر قرار بگیرد.

انتهای پیام/م

طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر اجرایی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.