نگاهی مختصر به راه های تقویت اراده

اگر می خواهید به اهدافتان برسید نه به پارتی نیاز دارید و نه شانس، شما تنها به یک چیز نیاز دارید آن هم تقویت اراده است. در این جا روش های تقویت اراده را فرا بگیرید.

نگاهی مختصر به راه های تقویت ارادهبه گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای شما هم پیش آمده که حوصله انجام کاری را نداشته باشید ؟ یا اصلا مدام بخواهید برای طفره رفتن از زیر بار مسئولیت برای انجام کارهایتان بهانه تراشی کنید؟  این دو مسئله هر دو به یک چیز مربوط می شود ، آن هم اراده شما است. به همین خاطر بایستی به فکر "تقویت اراده" خود بیفتید و کارها را با اراده ای فولادین انجام دهید.  تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توان اراده ای قوی در خود ایجاد کرد؟

ما در این مقاله از باشگاه خبرنگاران جوان سعی داریم شما را با راه های تقویت اراده به طور مختصر آشنا کنیم. با ما همراه شده و پس از خواندن این مطلب با اراده ای آهنین به انجام کارها و دست یابی به اهدافتان بپردازید.

مفهوم اراده چیست؟

به طور کلی اراده را می توان به عنوان نیرویی درونی در نظر گرفت که به انسان امکان می دهد بر همه موانع و سد های بیرونی خود پیروز شود. داشتن اراده ای قوی در کنار انضباط شخصی موفقیت و پیشرفت شما در زندگی را حتمی می کند. تقویت اراده برای رسیدن به رویاها و اهدافتان مهم ترین و اصلی ترین گام پیروزی است.

اما برای تقویت اراده خود چه کار می توانیم بکنیم؟

  • هدف خود را مشخص کنید!

پیش از هر چیزی شما بایستی برای تقویت اراده در خود اهداف مشخصی داشته باشید. این اهداف و آرزو ها بایستی شفاف، قابل اجرا، بر اساس استعداد و مهارت های شما و واقع بینانه باشد.  چنان چه فقط رویا پردازی کنید و کارهایی را که می خواهید انجام بدهید را تنها در خواب ببینید به  هیچ جایی نخواهید رسید. شما نیاز دارید با تقویت اراده به خواسته های زندگی ایده آلتان برسید.  از انجام کارهایی که در آن ها استعداد و مهارت دارید انرژی خواهید گرفت و این انگیزه شما را برای موفقیت دو چندان می کند.

  • توانایی هایتان را جهت تقویت اراده بشناسید!

همه انسان ها در یک سری مسائل دارای مهارت و توانایی به خصوصی هستند که باید به آن پی ببرند. با کشف استعداد هایتان اراده تان نیز خود به خود شکوفا خواهد شد.


حتما بخوانید: 7 راه برای افزایش پشتکار و مقاومت در برابر سختی ها 


نگاهی مختصر به راه های تقویت اراده


حتما بخوانید: کلید هایی طلایی برای رسیدن به هدف 


  • برای موفقیت برنامه ریزی لازم است!

چیزی که افراد با اراده و موفق را از سایر افراد متمایز می کند همین برنامه ریزی و انجام کارها با پشتکار فراوان است. یک انسان با اراده ای قوی برای تمامی کارهای خود از صبح تا شب برنامه ای منجسم در پیش می گیرد . سپس خودش را مسئول انجام تک تک کار ها می داند . برای تقویت اراده در خودتان در صورت انجام همه کارهای مهم روزانه تان برای خود جایزه و تشویق در نظر بگیرید.

  • به کلام خود توجه داشته باشید!

بله افکار و کلام شما نقشی اساسی در تقویت اراده تان برای پیروزی دارد.  هر کلمه ای که بر زبان می آوری از آن بر تو حکم صادر می شود. بله حواستان باشد چه می گویید. عده ای می خواهند تقویت اراده برایشان صورت گیرد ولی از طرفی دائم به خود و دیگران می گویند:« من آدم زرنگی نیستم».

  • افکارتان در تقویت اراده خیلی مهم هستند!

به چیزهایی که فکر می کنید و افکارتان با آن ها درگیر می شود ، توجه بیش تری کنید. واگویه های شما خود حقیقی تان را شکل می دهد.  برای داشتن اراده ای قوی و موفق شدن در زندگی ضروری است که نسبت به زندگی و شرایط موجود نگاهی خوش بینانه و در عین حال تفکری مثبت داشته باشید.  پس از افکار بد و منفی ذهنت مهاجرت کن. از شکست ها نترسید، چرا که هر شکست نشانه این است که شما تلاش کرده اید و در نتیجه آن درسی تازه فرا گرفته اید.


حتما بخوانید: چگونه مثبت فکر کنیم؟


نگاهی مختصر به راه های تقویت اراده


حتما بخوانید: این گونه به جنگ افکار منفی بروید!


مگر می شود یک شبه تقویت اراده کرد؟

جواب قطع به یقین خیر است؛ چرا که تقویت اراده امری تدریجی است که به مرور زمان صورت می پذیرد.  به همین خاطر لازم است با انجام کارهای کوچک شروع به تقویت اراده کنید. برای نمونه می توانید ؛ هر روز نیم ساعت زود تر از خواب بیدار شوید و بعد کم کم به ساعت بیداری دلخواهتان برسید.  به خودتان قول دهید که در انجام کارهای مهم زندگی تان تنبلی نخواهید کرد و به زودی نتیجه تلاشتان را خواهید دید.

مهم ترین عامل در تقویت اراده و کسب پیروزی خود شمایید. پس بهانه ها را کنار گذاشته و از خودتان شروع به تغییر کنید که قطعا خدا و کائنات با شما خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار