معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

استفاده از فوم سقفی در ساختمان های اداری کهگیلویه و بویراحمد ممنوع

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: استفاده از بلوک های پلی استایرن (فوم سقفی) در ساخت و ساز های اداری به دلیل کیفیت پایین و خطرات جانبی آن ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  یاسوج؛  بلوک های سقفی پل استایرن که برخی فعالان ساختمانی از آن به عنوان «آتش پنهان» نام می برند، از نظر مراجع قانونی فعال در حوزه نظارت و کنترل بر ساخت و ساز، مصالح ساختمانی، استاندارد نیست و استفاده نادرست از آن عواقب جبران ناپذیری را برای ساکنان ساختمان ها می تواند به همراه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هنوز مرغوبیت و استاندارد بودن این نوع محصول صنعتی جدید در ساختمان سازی
از سوی مراجع ذیصلاح و نظارتی تایید نشده است.
وی تصریح کرد: 6 واحد تولیدی مصالح ساختمانی در استان کهگیلویه وبویراحمد که اقدام به تولید این نوع مصالح ساختمانی می کنند باید تاییدیه استاندارد بودن آن را از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان دریافت کنند.
فیلی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز باید از ادامه فعالیت این واحدهای تولیدی بدون نشان استاندارد به عنوان یک نهاد نظارتی جلوگیری کند.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت: مصلی شهر دوگنبدان به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی بی کیفیت و غیراستاندارد نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است و نباید در شرایط کنونی از این مصلی استفاده شود.
فیلی همچنین یادآور شد: قبل از مبادله موافقت نامه ها در آغاز طرح های عمرانی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هماهنگی لازم انجام شود.
وی تصریح کرد: هیچ طرح عمرانی بدون پیش بینی اعتبار تخصیصی آن از محل های مختلف نباید آغاز و اجرایی شود.
بیش از 40 طرح عمرانی در بخش های مختلف در شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده مورد ارزیابی و نظارت فنی قرار گرفت.

 انتهای پیام/غ

تاکید بر استفاده از مصالح ساختمانی ایمن در ادارات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.