اختصاص اعتبار برای مرمت بنا‌های تاریخی بم

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اختصاص ۷ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی بنا‌های تاریخی محدوده منظر فرهنگی بم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،"غلامرضا فرخی" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن در محل فرمانداری این شهرستان، گفت: در حال حاضر کارخانه حناسایی، خانه عامری، بازار، مسجدو کاروانسرا وکیل با اعتبار ۷ میلیارد تومان در حال مرمت و بازسازی هستند.

وی با بیان اینکه کلیه اعتبارات مرمتی سالجاری شهرستان بم به صورت پیمانی تخصیص یافته است، تصریح کرد: تلاش می‌شود با تغییر کاربری بنا‌های تاریخی این شهرستان زمینه برای اشتغال زایی فراهم شود.

فرخی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون مجوز راه اندازی ۲ مجتمع گردشگری در شهرستان بم صادر شده است، تاکید کرد: مراحل قانونی صدور مجوز راه اندازی ۲ مجتمع گردشگری دیگر نیز در دست پیگیری است.

وی از فعالیت ۲۱ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان بم خبر داد و افزود: در حال حاضر ۴ هتل، ۳ مهمانپذیر و ۹ دفتر خدمات مسافرتی در این شهرستان فعال هستند که وجود این قبیل زیرساخت‌ها می‌تواند به رشد و توسعه صنعت گردشگری منطقه بسیار کمک نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه براساس ضوابط طرح جامع مدیریت منظر فرهنگی بم، مرمت و بازسازی ارگ تاریخی حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: باید از ظرفیت جهانی این اثر تاریخی در راستای توسعه همه جانبه شهرستان بم بهره برده شود.

وی با تقدیر از خدمات مدیر سابق پایگاه میراث جهانی بم، اظهارکرد: امروز ارگ تاریخی بم در وضعیت پایداری قرار دارد و باید با انجام تبلیغات ملی و فراملی زمینه بازدید بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی از این اثر ثبت جهانی را فراهم آورد.

در پایان این مراسم با حضور مدیر پایگاه‌های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور از خدمات چندین ساله  افشین ابراهیمی تقدیر و محسن موحدی به عنوان مدیر جدید پایگاه ثبت جهانی بم و منظر فرهنگی آن معرفی شد.

انتهای پیام/ی

معرفی مدیر جدید پایگاه ثبت جهانی بم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.