اجرای طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: برای اجرای طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، پروژه اجتماعی شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در استان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدصادق کریمی‌کیا، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان داشت: در دومین سال از اجرای طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، امروز از پروژه اجتماعی شناسایی و جذب کودکان بازمانده  از تحصیل در خوزستان رونمایی می‌شود.

وی افزود: در سال جاری اعتبارات و مصوبات بهتری برای انجام طرح در اختیار داریم و آمار 12 هزار نفری کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان درست نیست و با بررسی‌های انجام شده، این عدد به 3 هزار نفر کاهش پیدا کرد.

کریمی کیا بیان داشت: مشکل کودکان بازمانده از تحصیل را تنها مربوط به آموزش و پرورش نیست و مسائل معیشتی و فقر فرهنگی و اقتصادی در بازماندگی تحصیلی دانش آموزان نقش دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: ما در طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، از مشارکت عمومی و موسسات خیریه استفاده کردیم و حتی گاهی با مراجعه خانه به خانه به شناسایی این کودکان اقدام شد.

وی در پایان گفت: سال گذشته 1130 کودک  بازمانده از تحصیل در این طرح شناسایی شدند و به چرخه آموزش و پرورش برگشتند و نگهداری این کودکان از جذب آن ها مشکل تر است و باید بتوانیم با رفع عوامل بازماندگی از تحصیل، آن ها را نگهداری کنیم.

انتهای پیام/م

برنامه ریزی برای بازگشت به تحصیل دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.