آغاز تحویل اس-۴۰۰ روسیه به ترکیه از سال ۲۰۱۹

روسیه اعلام کرد تحویل سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه را از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد.

سامانه اس-400 را سال 2019 در اختیار ترکیه قرار می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روسیه زمان تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ به ترکیه را اعلام کرد.

خبرگزاری اینترفاکس روز دوشنبه به نقل از مقامات شرکت صنایع دفاعی  «روزوبورون ایکسپورت» اعلام کرد که مسکو از آغاز سال ۲۰۱۹ تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ به ترکیه را شروع می‌کند.

پیش از این مقامات ارشد آمریکا بارها ترکیه و دیگر متحدان واشنگتن را تهدید کرده بودند در صورت خریداری تجهیزات نظامی روسیه با تحریمهای آمریکا مواجه خواهند شد. فروردین ماه معاون وزیر خارجه آمریکا به کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرد: اگر ترکیه به برنامه خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه ادامه دهد با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهد شد و این مسئله می‌تواند مشارکت آنکارا را در برنامه اف-۳۵ تحت تاثیر قرار دهد.

پایگاه اینترنتی راشا تودی روسیه نیز روز دوشنبه به نقل از مقامات وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مسکو امیدوار است توافق بزرگ با هند برای تحویل سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ را که احتمالا سال ۲۰۲۰ انجام خواهد شد، تا پایان امسال نهایی کند.

هند با درخواست آمریکا برای صرف نظر کردن از خرید سامانه اس - ۴۰۰ و خرید تسلیحات آمریکایی به جای آن مخالفت کرد و تصمیم گرفت آسمان خود را با این سامانه‌های دفاع هوایی روسی محافظت کند.

در دسامبر سال ۲۰۱۷ روسیه و ترکیه قرارداد فروش سامانه‌های اس-۴۰۰ به آنکارا را به امضاء رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار