جابجایی مسافران دریایی در هرمزگان به مرز ۷ میلیون نفر رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:​طی چهار ماهه نخست سال جاری شش میلیون و ۹۰۰​هزار نفر سفر در پایانه‌های مسافری دریایی ترابری شدند.

جابجایی مسافران دریایی در هرمزگان به مرز ۷ میلیون نفر رسید/ ثبت رشد ۳ درصدی صادرات غیر نفتی/به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور درباره عملکرد بیش از ۷۰بندر استان هرمزگان در چهار ماهه نخست سالجاری، افزود: از مجموع ۳۲میلیون و ۸۲۵هزار تن کالای تخلیه و بارگیری شده در این بنادر، ۲۱میلیون و ۵۴۰هزار تن مربوط به کالا‌های غیر نفتی و ۱۱میلیون و ۲۸۵هزار تن به کالا‌های نفتی اختصاص دارد.

وی حجم صادرات کالا‌های غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۱۲ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۷۷۰ تن با رشد مثبت ۳ درصدی اعلام کرد و اظهارداشت: از آغاز سال جاری تا ابتدای مرداد ماه، یک میلیون و ۵۷ هزار و ۸۹۱ تن از این کالاها، ترانشیپ و یک میلیون و ۹۰۳ هزار تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی پور از کابوتاژ (حمل و نقل کالا از طریق آب‌های ساحلی) دو میلیون و ۶۷۴ هزار و ۳۹۵ تن و همچنین واردات دو میلیون و ۷۰۲ هزار و ۷۷۹ تن کالای غیرنفتی در بنادر این استان خبر داد.

صادرات ۴،۵ میلیون تن انواع فرآورده نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده‌های نفتی در بنادر این استان را چهار میلیون و ۵۴۲ هزار و ۹۴۲ تن اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ۱۵هزار و ۴۳۷ تن، ترانزیت و شش میلیون و ۳۴۴ هزار تن، کابوتاژ شد. همچنین جابجایی ۳۸۲ هزار و ۲۱۳ تن محموله‌های وارداتی فرآورده نفتی نیز به انجام رسید.

وی اظهار داشت: در دوره زمانی چهار ماهه نخست سال جاری، ۷۸۵ هزار و ۵۸۵ TEU کانتینر (هر تی. ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور بیان کرد: از آغاز سال جاری تا ابتدای مرداد ماه ترابری ۶ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۴۹۹ نفر سفر در بنادر و پایانه‌های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

تردد ۳۷ هزار فروند شناور به بنادر با افزایش سه برابری

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری۳۷هزار و ۲۶۲فروند شناور در این بنادر و ثبت رشد مثبت۲۱۶درصدی خبر داد و گفت: از این رقم، یکهزار و ۸۱۵فروند شامل کشتی‌های بالای هزار تن و ۳۵هزار و ۴۴۷فروند از شناور‌های پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار