پایانه صادراتی شهرستان البرز در انتظار صدور مجوز

استاندار قزوین گفت: برای جلب رضایت سرمایه گذاران باید موانع صدور مجوز نهایی برای احداث پایانه صادراتی کشاورزی شهرستان البرز بر طرف کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی گفت: برای جلوگیری از تضییع حقوق سرمایه گذار و بررسی بیشتر احداث پایانه صادراتی شهرستان البرز با همه اعضای کارگروه به محل این پایانه خواهیم رفت و تصمیم نهایی را در آنجا می‌گیریم.

زاهدی افزود: پایانه صادراتی کشاورزی شهرستان البرز در سال‌های گذشته با موافقت اولیه دستگاه‌ها برای تاسیس سورتینگ، انبار، باسکول و سردخانه احداث شد، ولی هم اکنون برای صدور مجوز نهایی با مخالفت کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان مواجه شده است.
زاهدی ادامه داد:اگر این طرح اکنون در مرحله واگذاری زمین بود با آن به دلایل مطرح شده از سوی شورای برنامه ریزی استان مخالفت می‌شد، ولی در حال حاضر که به پیشرفت فیزیکی دست یافته است نمی‌توان به آسانی آن را رد کرد.

استاندار با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت مرجع نهایی صدور مجوز پایانه‌های صادراتی است افزود: صدور مجوز بسیاری از طرح‌ها در تهران خود یکی از مشکلات دیگر استان است، چون مسئولانی که در تهران این طرح‌ها را بررسی می‌کنند از وضعیت و نیاز استان اطلاعی ندارند.

زاهدی افزود: همچنین دستگاه‌های اجرایی به صورت جزیره‌ای و خرد به طرح‌های سرمایه گذاری در استان نگاه می‌کنند و همین موضوع مانع اجرای طرح‌های بلند مدت توسعه‌ای در استان می‌شود.

زرآبادی نماینده مردم قزوین البرز و ابیک در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: باید دستگاه‌های اجرایی استان، درخواست سرمایه گذاران را بر اساس طرح آمایش اولویت بندی کنند تا زمینه سرمایه گذاری در استان فراهم شود.

زرآبادی افزود: نبود هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان، باعث نارضایتی سرمایه گذاران شده است.

وی اضافه کرد: در برخی موارد سرمایه گذار به مدت یک یا دو سال برای دریافت مجوز معطل می‌ماند و بر اساس مصوبه کارگروه‌ها به آن‌ها مجوز نمی‌دهند.

انتهای پیام/

جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.