رشد صادرات در استان قزوین

معاون امور اقتصادی استاندار از رشد ۴۲ و نیم درصدی صادرات در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار گفت: میزان صادرات از مبادی استانی در ۴ ماه نخست امسال بیش از ۲۳۶ میلیون دلار بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۲ و نیم درصد افزایش یافته است.

حبیبی اضافه کرد: عمده کشور‌های هدف صادراتی استان در این مدت؛ کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و ترکمنستان بوده است.

به گفته وی، کشور عراق با ۷۴ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

معاون امور اقتصادی استاندار، میزان واردات استان را هم در چهار ماه سال نخست امسال، بیش از ۲۱۹ میلیون دلار بیان کرد و گفت:: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل یک و چهار دهم درصد بیشتر شده است.

حبیبی اضافه کرد: در تیر ماه، سهم واردات از ماشین آلات ۵۸ درصد، مواد اولیه ۱۴ درصد، کالا‌های مصرفی ضروری ۲۸ درصد و کالا‌های مصرفی لوکس ۲ درصد بوده است و این موضوع تخصصی بودن کالا‌های وارداتی را نشان می‌دهد.

به گفته وی، اغلب این محصولات از کشور‌های چین، آلمان، ترکیه، بلژیک و ژاپن به استان وارد شده اند.

حبیبی در ادامه در باره درآمد گمرک استان در چهار ماه ابتدای سال ۹۷ گفت: این میزان ۲ هزار و ۴۵۷ میلیون دلار است که ۱۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه مجموع تسهیلات پرداختی در چهار ماه نخست امسال را ۲۱ میلیارد و ۶۴۸ میلیون ریال بیان کرد.

حبیبی افزود: مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌های عضو کمیسیون هماهنگی در بخش‌های صنعت و معدن ۴۱ درصد، خدمات ۳۵ درصد، کشاورزی ۱۵ درصد، مسکن ۸ درصد و صادرات یک درصد است.

وی اضافه کرد : بر اساس آمار منتشرشده بانک مرکزی، در پایان تیر ماه، ۸۹۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده که بر این اساس ۵۴ درصد از سهمیه استان تحقق یافته است.

به گفته وی، بیشترین مبلغ پرداختی مربوط به بانک‌های ملی، ملت و کشاورزی بوده است.

حبیبی درباره بیمه نیز گفت: از مجموع بیمه شدگان جدید بیش از ۶۹ درصد مربوط به مردان و بیش از ۳۰ درصد مربوط به زنان است.

معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: در چهار ماه ابتدای امسال، هزار و ۶۲۴ واحد، ۳ هزار و ۲۲۳ نفر تعدیل نیرو داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است.

حبیبی درباره مجوز‌های صادره جدید و سرمایه گذاری استان هم گفت: درمقایسه چهار ماهه سال‌های ۹۶ و ۹۷، در بخش جواز‌های تاسیس صنعتی از نظر تعداد ۴۷ درصد، میزان اشتغال بیش از ۱۱۱ درصد و میزان سرمایه گذاری بیش از ۱۷۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه را شاهد هستیم.
وی افزود: همچنین در این مدت، میزان سرمایه گذاری در بخش پروانه بهره برداری کشاورزی، رشد ۲۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه را داشته است.

به گفته حبیبی، در چهار ماه نخست امسال میزان اشتغال نیز بیش از ۳۰۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش داشته است.

معاون استاندار در ادامه به ارایه گزارشی از فعالیت‌های بورس استان اشاره کرد و افزود:در تیر ماه سال جاری مبادلات سهام بورس استان بیش از ۴۳۱ میلیارد ریال بوده است و رشد ۵۸ درصدی را نسبت به تیرماه ۹۶ داشته است.

انتهای پیام/

افزایش ۴۲ درصدی صادرات در استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار