معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان رضوی:

منطقه خواف و سنگان بزودی قطب بزرگ اقتصاد استان می‌شود

معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان رضوی گفت: منطقه خواف و سنگان بزودی قطب بزرگ اقتصاد استان می‌شود، زیرا این منطقه از ظرفیت‌های مهم اقتصادی خراسان رضوی است.

منطقه خواف و سنگان بزودی قطب بزرگ اقتصاد استان می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ قربان میرزایی معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان رضوی در بازید خبرنگاران از معدن سنگان خواف گفت: از سال ۹۳ منطقه معدنی سنگان فقط یک زمین خالی بود که که اکنون با ۱۵ درصد رشد روبرو می‌باشد، در عرصه معدن ۵۵۰ کیلومتر مربع از معادن به ۵۰ مجموعه واگذار شده، ۳۸ شرکت در این زمینه فعال هستند.

وی بیان اینکه سیاست‌های استان دنبال این است که خام فروشی نکنیم، گفت: دولت فضای ساخت کنسانتره و گندله را آماده کرده و بستر‌های تهیه فولاد را آماده کرده تا جلوی خام فروشی محصول گرفته شود.

میرزایی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که منطقه سنگان را به قطب بزرگ فولاد کشور تبدیل کنیم، افزود: قرار است ۳۰ درصد فولاد کشور قرار است در این محل تولید شود و در افق ۱۴۰۴ در برنامه استانی تولید ۲۳ و نیم میلیون تن گندله داریم که امروز ۱۲ میلیون تن می‌باشد، و ۲۸ میلیون تن کنسانتره در سال ۱۴۰۴ خواهیم داشت که این رقم فعلا ۱۳ میلیون تن در استان می‌باشد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: ۱۰ میلیون تن فولاد خام نیز قرار است که تولید استان خراسان رضوی در افق ۱۴۰۴ باشد که امروز یک میلیون ۶۰۰ میلیون تن می‌باشد.

وی ادامه داد: در این منطقه درحال حاضر ۷ هزار شغل مستقیم و ۲۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد شده که با این ظرفیت‌ها در آینده منطقه خواف و سنگان یک قطب صنعتی جدی در کشور خواهد شد و این امر مستلزم ایجاد زیرساخت‌های مناسب است.

وی به موضوع انتقال آب از دریای عمان به منطقه خواف اشاره کرد و گفت: ۳ سال است که در بخش مطالعات آن کار میکنیم و احتمالا بخش مطالعاتی آن امسال به اتمام می‌رسد و در بخش اجرایی باید فکر اساسی برای این سرمایه گذاری‌ها بشود.

میرزایی منطقه خواف را دارای ظرفیت بالایی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و افزود: تونل باد و انرژی خورشیدی از این جمله ظرفیت هاست.

وی بیان کرد: هدف امروز ما توسعه اقتصادی بوده وحل مشکل بزرگ استان که همان اشتغال است می‌باشد، بااعتبارات صندوق توسعه ملی از سوی دولت به این مسائل رسیدگی می‌شود که در ۵ ماهه اول امسال آمار اشتغال ما ۲۷ هزار نفر افزایش یافته و به تناسب ۲۷ هزار شغل نیز ایجاد شده، و ۶۱۰ میلیارد تومان هم برای اشتغال روستایی هزینه شده است و این نشان دهنده اهمیت اشتغال روستایی و مناطق مرزی است.

انتهای پیام// ف. ح
 

بازدید خبرنگاران از معدن سنگان خواف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.