معاون سازمان میراث فرهنگی کشور:

محور اصلی گردشگری اردبیل "سرگرمی" است!/در کنار این محور می‌توان به آبهای گرم هم توجه داشت

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادعا کرد که شهر مشهد برند مذهبی، شهر اصفهان برند تاریخی و فرهنگی بوده که محور اصلی گردشگری اردبیل نیز سرگرمی است.

محور اصلی گردشگری اردبیل

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در حالی در این استان برگزار شد که معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در آن حضور داشت که وی در این جلسه با اشاره به ظرفیتهای گردشگری کهنه دیار اردبیل محور اصلی گردشگری آن را سرگرمی دانست.

محمد محب خدایی در این جلسه اظهار کرد: مشهد به عنوان برند گردشگری مذهبی و اصفهان به عنوان برند گردشگری فرهنگی و تاریخی شناخته شده است.

وی افزود: در وضعیت فعلی محور اصلی گردشگری اردبیل سرگرمی است اما می‌توان از ظرفیت آب‌های گرم معدنی برای برندسازی در این استان مدد گرفت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خلاصه کردن بهره‌گیری از آب‌های گرم در حد استخر شنا را مقبول ندانست و تاکید کرد: ضروری است از مفاهیم روز دنیا در حوزه آبدرمانی بهره گرفت.

محب خدایی با تاکید به اینکه در ایجاد مزیت برای جذب گردشگر خارجی نیز این استان توانمندی‌هایی دارد، اضافه کرد: در صورتی که آبدرمانی به عنوان برند گردشگری این استان تعریف شود زمینه برای حضور گردشگران مرفه با درآمد متوسط به بالا فراهم خواهد شد.

وی به ضرورت تعریف پایلوت ریشه‌ای طرح‌های گردشگری در استان اردبیل تاکید کرد و بیان داشت: هشت هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات در کشور پیش‌بینی شده که بسته به توان استان‌ها و تعریف پروژه تخصیص خواهد یافت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بهره‌وری طرح‌های گردشگری را نیز ضروری دانست و متذکر شد: راهبرد جامع بهره‌وری طرح‌های گردشگری در کشور تدوین شده و نیازمند برندسازی در حوزه گردشگری کشور هستیم.

محب خدایی با ذکر مثالی به برند اردبیل در آب‌های گرم معدنی و پل‌های معلق اشاره و تاکید کرد: لازم است به تمامی ذائقه ها پاسخ گفت و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده بهینه داشت.

وی تاکید کرد: یکی از آفت‌های ایده‌های گردشگری تکرار ایده‌ها است و این در حالی است که در مناطق باید متناسب با ظرفیت‌ها نسبت به پیاده‌سازی ایده‌ها اقدام کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با ذکر مثالی به پیاده‌سازی گردشگری کشاورزی و عشایر در پارس آباد تاکید کرد و بیان داشت: نباید شیوه توسعه پارس‌آباد کپی‌برداری از شهر سرعین باشد.

به گفته محب خدایی در عین حال که سرعین می‌تواند به مرکز گردشگری آبدرمانی و پارس‌آباد به مرکز گردشگری کشاورزی تبدیل شود، می‌توان دهکده‌های توریستی طبیعت‌گردی در شهرهای دیگر ایجاد کرد.

وی ادامه داد: لازم است پروژه‌هایی در استان اجرا شود که منحصر به فرد بوده و از تازگی برخوردار است؛ به عنوان مثال اجرای پروژه‌هایی از این دست در منطقه نمونه گردشگری شورابیل مورد حمایت است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص طرح اردبیل2020 نیز متذکر شد: این ایده به منزله این است که اردبیل مقصد و فرجامی برای برنامه‌های توسعه قائل شده است.

محب خدایی معتقد است تحقق این شعار نیازمند استراتژی و تعریف رویدادهای متمایز و سازمان میراث فرهنگی نیز آماده حمایت از برنامه‌های تدوین شده است.

او اضافه کرد: درآمد گردشگری باید جایگزین صنعت نفت شود و ضروری است در این راستا همه استان‌ها پای کار باشند.

وی به معرفی توانمندی‌های سرمایه‌گذاری گردشگری کشور در نمایشگاه «شهرگردشگر» اشاره کرد و افزود: انتظار ما از استان‌ها حضور پربار در این نمایشگاه و معرفی توانمندی‌های گردشگری کشور است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: گردشگری ، اردبیل ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار