عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

استقلال سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی مهمترین دستاورد چهل ساله انقلاب است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:کشور ما توانسته از لحاظ سیاسی و اقتصادی وفرهنگی به صورت کاملا مستقل عمل کند.

استقلال سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی مهتریت دستاورد چهل ساله انقلاب استسید احسان قلضی زاده هاشمی نماینده مردم سرخس، فریمان، احمد آباد و رضویه خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت:دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی در طول این چهل سال بسیار زیاد بوده است ؛ کشور ما در طول این چهل سال به کشوری مستقل، دارای ایدئولوژی انقلابی و دینی بر مبنای دین مبین اسلام و فقه جعفری تبدیل شده است

وی افزود:قدرت‌های زور گو همیشه در پی این بوده اند تا ساختار سیاسی این نظام را سرنگون سازند که خوشبختانه تمامی تلاش‌های آن‌ها بی نتجه مانده است. بحث دموکراسی در دولت‌های سلطه گر همیشه در حد شعار باقی مانده و کشور‌های وابسته هیچ گاه حقوق بشر نداشته اند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:ما از روز بعد از پیروزی انقلاب شاهد انواع تحریم‌ها بوده ایم ؛ در ابتدا تحریم‌های اولیه و بعد از آن تحریم‌های ثانویه در بحث انرژی هسته‌ای وجود داشت. در حال حاضر هم آمریکا با خروج یک جانبه خود از برجام بر بد عهدی خود مهر تایید نهاد.


صداقت پادزهر بی اعتمادی مردم به مسئولین است


قاضی زاده هاشمی با تبریک هفته دولت گفت: شهید رجایی درمدت کمتر از ۲ ماه ریاست به واسطه صداقت، وفاداری و عملکرد شایسته توانست نامی ماندگارتر از چندین سال از خود به جای گذارد. این در حالی است که دولت رجایی و باهنر در آن زمان در اوج فشار‌ها و مشکلات و در گیری‌های قومیتی بود.

وی افزود:برای برگشتن به استقامت دهه ۶۰ باید اعتقاد مردم ومسئولین بیشتر شود. زیاده خواهی وزیاده طلبی این روز‌ها از اساسی‌ترین مشکلاتی است که تفرقه وتبعیض را در میان مردم ایجاد کرده است. ما در طول ۸ سال دفاع مقدس با وجود تمام تحریم‌ها، کمبود‌ها ومشکلات توانستیم موفق شویم. جنگ ما جنگ اراده‌ها بود و ما در برابر تفکر واندیشه تحریم وتهدید ایستادگی کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صداقت را به عنوان راه حل مشکلات کنونی جامعه دانست وبیان داشت: برخی از خطا‌هایی که توسط مسئولان وافراد ضد انقلاب صورت میگیرد نباید به پای این نظام وانقلاب نوشته شود. قوه قضاییه نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و شفاف سازی در این زمینه دارد.

هاشمی افزود: مسئولین باید در تمام زمینه‌ها با مردم صادق بمانند. دولتمردان ما باید بتوانند اعتماد مردم را به خود به دست آورند وحتی اگر در انجام وظیفه‌ای موفق نبودند بتوانند با صداقت به ناتوانی خود اعتراف کنندواز مردم کمک بخواهند. من مطمئن هستم زمانی که مردم این صداقت را در نیت و رفتار دولتمردان لمس کنند به کمک آن‌ها خواهند شتافت.


حمایت رهبر معظم انقلاب در پی قانون منع به کارگیری بازنشستگان


نماینده مردم سرخس، فریمان، احمد آباد و رضویه خراسان رضوی در رابطه با قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت:باعث افتخار بنده است که یکی از طراحان اصلی این طرح می‌باشم ؛ انقلاب ما در آستانه ۴۰ سالگی است و ما وظیفه داریم این انقلاب را زنده و پویا نگه داریم. تعداد کثیری از مدافعین حرم از متولدین دهه‌های ۶۰ و ۷۰ می‌باشند واین نشان دهنده انتقال بین نسلی اندیشه‌های انقلابی ماست.

قاضی زاده هاشمی افزود:۱۹۴ نفر از نمایندگان مجلس به این طرح رای داده اند که نشان دهنده همراه بودن اراده یک ملت با این طرح است. به طور خلاصه هدف از اجرای این طرح به کارگیری نسل جوان در موقعیت‌های شغلی مختلف است. براساس این طرح به کارگیری افرادی که بازنشسته می‌شوند، در دستگاه‌های اجرایی که در قانون مدیریت خدمات کشوری مورد توجه قرار گرفته و همچنین کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند ممنوع می‌باشد.

وی تصریح کرد:سن بازنشستگی به طور معمول ۳۰ سال وبرای کسانی که مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری دارند ۳۵ سال اعلام شده است.

قاضی زاده هاشمی در توضیح ضرورت طرح منع به کارگیری بازنشستگان گفت:در حال حاضر دراستان خراسان رضوی حدود ۲۰۰ نفر از کسانی در موقعیت‌های شغلی مختلف مشغول به کار هستند از نیرو‌های بازنشسته می‌باشند واین مسئله ایست که مانع اشتغال نیرو‌های جوان در مشاغل دولتی می‌شود. این طرح در ابتدا ممکن است مورد استقبال مسئولین قرار نگیرد، اما در افق بلند مدت نتیجه بسیار مطلوبی خواهد داشت. مسئولین ما باید این نکته را دریابند که منصب شغلی آن‌ها یک جایگاه ابدی نیست وآن‌ها وظیفه دارند در طول مدت اشتغال خود نیرو‌های جوانی را به منظور جایگزینی خود پرورش دهند.

نماینده مردم سرخس، فریمان، احمد آباد و رضویه خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر ابهاماتی که در مورد طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان وجود دارد که در حال برطرف شدن است. این طرح هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و ما یک بازه زمانی ۳ ماهه تا اجرای نهایی این طرح را پیش بینی کرده ایم. طبق قانون اساسی بعد از نظر نهایی شورای نگهبان طرح توسط شخص رئیس جمهورابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت مقام معطم رهبری از این طرح گفت:در مورد نیرو‌های مسلح ما نیازمند اجازه خاص مقام معظم رهبری هستیم. این سیاست چرخش نخبگانی مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. در انتصاب اخیر مقام معظم رهبری، ایشان یک طلبه ۳۸ ساله را به عنوان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی منصوب کردند که این امر به نوبه خود یک پیام هویت بخش برای این چرخش بین نسلی می‌باشد.

قاضی زاده هاشمی در مورد به کارگیری بازنشستگان به عنوان مشاور گفت:طبق تبصره ۲ همه دستگاه‌ها می‌توانند کارکنان خود را با در یافت یک سوم حقوق به کارگیرند. براین اساس بازنشستگان می‌توانند در مناصب غیر اداری واجرایی که بار مالی ندارد صرفا به عنوان مشاور و با سقف ۶۰ ساعت مشغول به کار شوند.

نماینده مردم سرخس، فریمان، احمد آباد و رضویه خراسان رضوی در ادامه خاطر نشان کرد:بدون شک یکی از مهم‌ترینمصوبات مجلس در طول ۲ سال گذشته، قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشتگان است. ضرورت وجود چرخش بین نسلی در همه حوزه‌ها احساس می‌شود واین قانون نجات بخش، به ماندگاری ونگهداری واقعی انقلاب کمک شایانی می‌کند.
 
انتهای پیام//م.ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.