برگزاری مانور شبیه‌سازی وقوع فاجعه هسته‌ای در ژاپن

ژاپن دو مانور مدیریت بحران هسته‌ای را به منظور مقابله با سناریو وقوع فاجعه چندگانه همزمان در این کشور برگزار کرد.

برگزاری مانور شبیه سازی وقوع فاجعه هسته‌ای در ژاپنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، ژاپن دو مانور بزرگ مدیریت بحران هسته‌ای را به منظور مقابله با سناریوی احتمالی «فاجعه چندگانه همزمان» برگزار کرد. این مانور به منظور کسب آمادگی در زمان وقوع احتمالی فاجعه زلزله و سونامی، مشابه آنچه در سال 2011 در فوکوشیمای ژاپن اتفاق افتاد،  برگزار می‌شود.

در 11 مارس سال 2011 زلزله‌ای به بزرگی 9 ریشتر بخش شمال شرقی ژاپن را لرزاند و یک سونامی مرگبار را در پی داشت. در اثر این سونامی سیستم خنک‌کننده نیروگاه هسته‌ای دایچی فوکوشیما خاموش شد و منجر به بیش از حد گرم  و ذوب شدن سوخت هسته‌ای و انتشار مواد رادیواکتیو به بیرون شد. در نتیجه ژاپن به منظور جلوگیری از تکرار فاجعه فوکوشیما اولین مانور شبیه سازی برافروخته شدن بیش از حد مواد هسته‌ای را در چندین نیروگاه هسته‌ای این کشور برگزار کرد.

مانور شبیه سازی مقابله با بحران هسته‎‌ای روز شنبه در ژاپن آغاز شد. این مانور براساس این فرض اجرا شد که بخش شمالی استان کیوتوی ژاپن بارها شاهد وقوع زلزله‌های قدرتمندی بوده است و احتمال وقوع حوادث فاجعه‌بار در نیروگاه هسته‌ای تاکاهاما و اویی، که درست در 13.5 کیلومتری همدیگر قرار دارند، در پی وقوع یک زلزله قدرتمند دور از تصور نیست.

به منظور کمک به شبیه‌سازی تخلیه غیرنظامیان از مناطق واقع در شعاع 30 کیلومتری این نیروگاه‌های هسته‌ای، نیروهای دفاع شخصی و پزشکان در این مانور شرکت کردند. در این مانور تیم‌های عملیات اورژانس با استفاده از بالگردهای امداد غیرنظامیان را به بیمارستان شهر تسوروگا منتقل می‌کنند. دیگر غیرنظامیان در این مانور روش‌های تخلیه مدارس را مورد تمرین قرار می‌دهند.

بیش از 21 هزار نفر از جمله مقامات کابینه ژاپن، مسئولان مقرارت هسته‌ای و مقامات محلی در این مانور دو روزه شرکت خواهند کرد. روز یکشنبه مقامات اجرایی مانور شبیه‌سازی، به منظور بررسی تخلیه جمعی غیرنظامیان با استفاده از کشتی اس دی اف و بالگردهای بزرگتر برنامه‌ای را طرح‌ریزی کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار