بهره‌کشی ژاپن از کارآموزان خارجی در پاکسازی هسته‌ای فوکوشیما

بر اساس نتایج تحقیقات وزارت دادگستری ژاپن، ۴ شرکت ژاپنی از کارآموزان خارجی برای عملیات‌ پاکسازی هسته‌ای فوکوشیما استفاده کرده‌اند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج تحقیقات وزارت دادگستری ژاپن نشان می‌دهد چهار شرکت ژاپنی از کارآموزان خارجی برای عملیات‌ پاکسازی هسته‌ای فوکوشیما استفاده کرده‌اند.

رسانه‌های محلی جمعه گزارش کردند پس از فاجعه هسته‌ای فوکوشیما، چهار شرکت ژاپنی از کارآموزان خارجی برای یادگیری مهارت‌های حرفه‌ای برای اقدامات پاکسازی استفاده کرده‌اند.

این گزارش‌ها به نقل از نتایج تحقیقات وزارت دادگستری منتشر شده‌اند، اما این وزارتخانه از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرد.

احتمالا انتشار این گزارش، انتقاد‌هایی را از برنامه کارآموز خارجی در پی خواهد داشت، برنامه‌ای که به قرار دادن کارگران در شرایط غیراستاندارد و مشاغلی که فرصت‌های یادگیری زیادی ندارند، متهم شده است.

خبرگزاری ان‌اچ‌کی گزارش کرد، این سوء رفتار‌ها با کارآموزان خارجی در پی تحقیقات وزارت دادگستری و پس از پبدا شدن یک کارآمو ویتنامی که در پاکسازی‌های فوکوشیما شرکت داده شده بود، افشا شد.

وزارت دادگستری اعلام کرد: یافته‌هایش نشان می‌دهد مشارکت در پاکسازی فوکوشیما کار مناسبی برای کارآموزان خارجی نبوده است.

هنوز مشخص نیست چه تعداد از این کارآموزان مجبور شده‌اند در این کار پاکسازی مشارکت کنند. این رسانه محلی گزارش کرد یکی از این چهار شرکت متخلف ژاپنی تا پنج سال از پذیرش کارآموز خارجی منع شده است.

وزارت دادگستری ژاپن تحقیقات خود را درباره صد و هشتاد و دو شرکت عمرانی که کارآموزان خارجی را استخدام می‌کنند، تکمیل کرده است و تصمیم دارد تا پایان سپتامبر این تحقیقات را درباره هشتصد و بیست شرکت دیگر تکمیل کند.

یک زلزله شدید در مارس ۲۰۱۱ به سونامی بزرگی منجر شد که موجب شد راکتور هسته‌ای فوکوشیما آسیب ببیند که بدترین حادثه پس از فاجعه چرنوبیل (۱۹۸۶) در دنیا محسوب می‌شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اخبار خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار