احتمال وقوع فاجعه زیست‌محیطی

اخطار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ژاپن در خصوص پاکسازی نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ژاپن در خصوص رفع آلودگی رادیواکتیو آب‌های نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما اخطار داد.

اخطار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ژاپن در خصوص پاکسازی نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) به ژاپن در خصوص رفع آلودگی رادیواکتیو آب‌های نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما که حدود 7 سال پیش بر اثر زلزله و سونامی به شدت تخریب شد، اخطار داد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی در خصوص رفع آلودگی رادیواکتیو آب‌های نیروگاه فوکوشیما به مقامات ژاپنی اخطار داده است که اخیرا کارشناسان این آژانس در بررسی‌های خود متوجه وجود حجم نسبتا بالایی از رادیواکتیو در آب‌های این نیروگاه شده‌اند.

بر این اساس، شرکت برق الکتریک تپکو ژاپن مسئولیت پاکسازی آب‌های آلوده به رادیواکتیو این نیروگاه را بر عهده داشته است ولی همچنان پاکسازی کامل آب های این نیروگاه را به تعویق انداخته و بارها زمان‌بندی خود برای رفع آلودگی آب‌ها تغییر داده است.

به گفته مقامات این شرکت، آلودگی رادیواکتیو آب های نیروگاه فوکوشیما در سطح بالایی است و رفع آلودگی آن به سال ها زمان نیاز دارد.

پس از وقوع زلزله 8.8 ریشتری در مارس 2011 در ژاپن که خسارات گسترده‌ای به همراه داشت، سه راکتور نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما بر اثر انفجار ناشی از تکان‌های زلزله، کاملا ذوب شد و مواد رادیواکتیو آن وارد آب‌های این نیروگاه شد.

گفته می شود نزدیک به یک میلیون تن آب در بقایای این نیروگاه باقی مانده است که حاوی تشعشعات خطرناک رادیواکتیو است و راهیابی آن به اقیانوس فاجعه زیست محیطی به دنبال دارد.

انفجار نیروگاه اتمی فوکوشیما دومین فاجعه بزرگ هسته‌ای پس از انفجار نیروگاه چرنوبیل در سال 1986 است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار