وزارت دفاع روسیه: متخصصان خارجی برای انجام حمله شیمیایی وارد سوریه شدند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از ورود متخصصان خارجی برای انجام حملات شیمیایی از پیش برنامه‌ریزی شده به سوریه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه: متخصصان خارجی برای انجام حمله شیمیایی وارد سوریه شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، روز شنبه اعلام کرد شماری از تروریست‌ها که تحت آموزش گروه «Olive» انگلیس بوده اند قصد دارند عملیات دروغین نجات قربانیان یک حمله شیمیایی در ادلب در سوریه را  ترتیب دهند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت بنا بر اطلاعات، گروهی از متخصصان انگلیسی‌زبان برای انجام یک حمله شیمیایی با استفاده از گاز کلر وارد منطقه «الهبيط‎» در جنوب منطقه غیرنظامی ادلب شده اند.

به گفته کوناشنکوف، پس از حملات شیمیایی ساختگی در سوریه چندین نفر لباس‌های مشابه «کلاه سفیدها» را می‌پوشند تا ویدئو‌هایی را برای رسانه‌های انگلیسی‌زبان و رسانه‌های خاورمیانه ضبط کنند. این مقام روس در این باره گفت: «در یکی از شلوغ‌ترین مناطق «کفر زیته» گروهی از ساکنان شمال استان آورده شده اند تا ویدیویی را ضبط کنند که در آن وانمود می‌شود نیرو‌های دولت سوریه با بمب و مهمات شیمیایی حمله می‌کنند و کلاه سفید‌ها برای نجات قربانیان تلاش می‌کنند».

کوناشنکوف معتقد است این اقدامات برای بی ثبات کردن جوامع و ایجاد اختلال در فرآیند صلح سوریه انجام می‌شوند. او در این باره افزود: «برنامه‌هایی برای شلیک موشک‌های حامل مواد سمی به ناحیه کفر زیته در ۶ کیلومتری جنوب منطقه الهبيط در دو روز طراحی شده است».

ارتش روسیه اخیراً اعلام کرده است تروریست‌ها برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی آماده می‌شوند و آمریکا می‌تواند این کار را بهانه‌ای برای حمله به تاسیسات سوریه قرار دهد. به همین منظور کشتی یو اس اس سالیوانز که به ۵۶ موشک کروز مسلح است از چند روز پیش وارد خلیج فارس شده است. یک بمب افکن بی-۱ بی آمریکا هم که ۲۴ موشک کروز هوا به زمین مدل AGM-۱۵۸ JASSM دارد در پایگاه هوایی قطر مستقر شده است.

رسانه‌های مخالف دولت سوریه در ماه آوریل گزارش دادند یک حمله شیمیایی در شهر دوما انجام شده است. هیچ مدرکی برای این ادعا ارائه نشد و تحقیقات نیرو‌های روس هیچ ردی از وجود مواد سمی پیدا نکرد. اما یک هفته پس از این حمله شیمیایی اثبات نشده، آمریکا، فرانسه و سوریه به تاسیسات دولت سوریه که ادعا می‌کردند در آنجا سلاح شیمیایی انبار شده است حمله کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، انگلیس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار