روسیه از آمریکا خواست از بهانه استفاده از سلاح شیمیایی برای اعمال فشار بر دولت سوریه دست بردارد

وزارت خارجه روسیه از آمریکا و دیگر کشور‌ها خواست از استفاده از موضوع سلاح‌های شیمیایی برای اعمال فشار بر دولت سوریه دست بردارند.

هشدار وزارت خارجه روسیه به آمریکا برای اعمال فشار به سوریه به بهانه سلاح شیمیاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، وزارت خارجه روسیه روز جمعه آمریکا و دیگر قدرت‎‌های جهان را ترغیب کرد تا از استفاده از موضوع سلاح‌های شیمیایی برای اعمال فشار بر دولت سوریه دست بردارند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: ما از مخالفان منافع مردم سوریه و افراد همفکر آنها که مسیر ویرانگر خود را دنبال می‌کنند، می‌خواهیم از استفاده از موضوع سلاح‌های شیمیایی برای اعمال فشار بر سوریه و متحدانش جلوگیری کنند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه افزود: آنچه درباره پرونده شیمیایی سوریه در جریان است و الهام بخش کشورهای غربی بوده است با مسئله تمایل آنها برای تحقق جاه‌طلبی‌های ژئوپولیتیکی‌شان در خاورمیانه ارتباط می‌یابد.

روزنامه رای الیوم پیشتر در گزارشی به نقش عربستان و بویژه ولیعهد جوان آن در ایجاد هجمه علیه دولت سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی اشاره کرده بود. در آن گزارش آمده بود به هیچ وجه عجیب نیست تروریست‌های جیش‌الاسلام بار دیگر به نمایش استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه روی آوردند تا اوضاع را آشفته و برای توجیه یک حمله خارجی به سوریه مقدمه سازی کنند و پیشروی ارتش عربی سوریه به سمت شهر دوما متوقف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار