پایان جشنواره شب فرهنگی کرمانشاه در کیش

جشنواره شب فرهنگی کرمانشاه در کیش به کار خود پایان داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه کیکاوس جلیلیان سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه گفت : جشنواره شب فرهنگی کیش پس از اجرای موفقیت آمیز شب های فرهنگی کرمانشاه در برج میلاد تهران، از جمعه (دوم شهریور) در جزیره کیش آغاز شد و به مدت سه شب ادامه داشت.

وی با تاکید براینکه استقبال مردم و گردشگران جزیره کیش از این جشنواره بسیار خوب بود، ادامه داد: جشنواره کیش، دومین شب فرهنگی کرمانشاه طی سالجاری در استان های دیگر بود.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه شناساندن و معرفی جاذبه های گردشگری و سیاحتی کرمانشاه به سایر مردم ایران را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در کنار این، معرفی آداب و رسوم، آواها و نواهای کهن و اصیل کرمانشاه در این برنامه ها در دستور کار قرار گرفت.

جلیلیان تجلیل از مفاخر و بزرگان استان در قالب مصاحبه و پخش کلیپ های چند دقیقه ای را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که در این جشنواره ها روی آن تمرکز شد.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی بزرگترین گنجینه هویت مردمان هر سرزمین است، گفت: معرفی صنایع دستی و آثار هنری استان را در هشت غرفه انجام دادیم که خوشبختانه شاهد استقبال مناسب مردم و گردشگران جزیره کیش از این هنرهای دست ساز بودیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان با اشاره به قدمت برخی از غذاها و شیرینی های بومی کرمانشاه، اضافه کرد: در این جشنواره دنده کباب، خورش خلال، آش عباسعلی، بژی، نان ساجی و کلانه را که از غذاها و شیرینی های اصیل کرمانشاه هستند را به گردشگران عرضه کردیم.

وی در پایان یادآورشد: درتلاشیم تا در زمستان نیز سومین شب فرهنگی کرمانشاه را در سالجاری در یکی از استانهای جنوبی برگزار کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

برگزاری جشنواره سومین شب فرهنگی کرمانشاه

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار