وزیر آموزش‌وپرورش در گلستان:

افزایش قیمت لوازم‌التحریر خارجی/ تولیدات داخلی را حمایت می‌کنیم

سید محمد بطحایی گفت:تولیدات داخلی را حمایت می‌کنیم و امسال ۲۵ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شود.

افزایش قیمت لوازم‌التحریر خارجی/ تولیدات داخلی را حمایت می‌کنیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛سید محمد بطحایی روز دوشنبه در حاشیه سفر به استان گلستان در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث گرانی نوشت افزار و برنامه ریزی این وزارتخانه در آستانه سال تحصیلی جدید اظهارداشت: با توجه به افزایش دو برابری نرخ نوشت افزار بخصوص با برند‌های خارجی توصیه می‌شود خانواده‌ها بیشتر از تولیدات داخلی استفاده کنند تا هم توجیه اقتصادی داشته و هم به رونق کالای ایرانی کمک کند.

وی در مورد تخلفات احتمالی نام نویسی در مدارس نیز گفت: با بازرسی‌های به موقع تاکنون نسبت به گذشته تخلف‌ها کمتر و گزارش‌های مردمی نیز کاهش یافته است و سعی می‌شود که این مشکل به صفر نزدیک شود.

وزیر آموزش و پرورش بدون اشاره به جزییات معوقات فرهنگیان نیز گفت: تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده و امید داریم بزودی بخش اعظم این مشکلات برطرف شود.

وی همچنین گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید به منظور تامین نیروی فرهنگی مورد نیاز مدارس کشور ۲۵ هزار دانشجو جذب دانشگاه‌های فرهنگیان می‌شوند این دانشجویان از بین دارندگان مدرک دیپلم بوده و باید دوره چهار ساله تکمیلی را طی کنند.

بطحایی اضافه کرد: همچنین با برنامه ریزی انجام شده و براساس قانون ۱۸ هزار نفر با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هم دوره یک ساله تربیت مدرس را در دانشگاه فرهنگیان آغاز خواهند کرد.

 وزیر آموزش و پرورش به منظور بازدید از روند نام نویسی در مدارس و شرکت در آئین گشایش طرح‌های هفته دولت امروز دوشنبه به گلستان سفر کرد و در فرودگاه گرگان مورد استقبال استاندار و شماری از مسوولان این استان قرار گرفت.

بطحایی سپس با حضور در مزار شهدای گرگان به مقام شهیدان دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، فرهنگیان و دانش آموزان شهید ادای احترام کرد.

قرار است ظهر امروز با حضور بطحایی مدرسه خیری ساز روستای قزاق محله نومل گرگان که از سوی نیکوکاران و با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ساخته شده، افتتاح شود.

برای این مدرسه ۶ کلاسه یکی از نیکوکاران ۴ میلیارد ریال هزینه کرده است.

بهره برداری از طرح‌های هفته دولت در شهرستان گمیشان واقع در شمال غرب گلستان از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش به این استان است.

بطحایی قرار است شامگاه دوشنبه با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان دیدار و سپس شورای آموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/پ

 

 

برچسب ها: دادگستری ، هیئت دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
تولید ملی که قیمتش از جنس خارجی بالاتر باشه و کیفیت هم کم چطوری باید حمایت بشه اگه محصولات داخلی خوبه خود مسولین هم استفاده کنن نه اینکه فقط به ملت توصیه بکنن