سرپرست استانداری کرمان؛

کرمان تا دوسال دیگر باید کامل گاز رسانی شود

سرپرست استانداری کرمان، گفت: استان کرمان در بحث گازرسانی نسبت به متوسط کشوری عقب‌تر است که باید با استفاده از منابع بانکی ظرف دو سال آینده، این عقب ماندگی جبران و کل استان تحت پوشش گاز قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی سرپرست استانداری کرمان در چهارمین روز از هفته دولت، با حضور در آئین افتتاح گاز رسانی بخش کوهساران و بخش مرکزی شهرستان راور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان باهنر و رجائی، گفت: ۳۰۵ پروژه عمرانی با هزینه‌ای حدود ۴۶۸ میلیارد تومان در هفته دولت در استان کرمان افتتاح خواهد شد.

وی یادآورشد: در هفته دولت حدود ۶۱۵ پروژه که بیش از ۲ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای آن‌ها هزینه شده است، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که این پروژه‌ها برای حدود ۶ هزار نفر شغل جدید و پایدار ایجاد خواهد کرد.

سرپرست استانداری کرمان با اشاره به محدود بودن منابع دولتی، تصریح کرد: همه سرمایه گذاری‌ها توسط دولت به تنهایی امکان‌پذیر نیست و باید دولت زمینه سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی فراهم کند.

فدائی با انتقاد شدید از عدم استفاده حداکثری از امکانات و تسهیلات دولت، اظهار کرد: متاسفانه از امکاناتی که دولت فراهم کرده، نتوانسته ایم به درستی یا به طور کامل استفاده کنیم که بخشی از این امر به مسئولین دولتی و بخشی به خود مردم مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی با سود ۶ درصد برای ایجاد شغل در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت اختصاص داده شد که متاسفانه حدود ۲۰ درصد این اعتبار استفاده شده است.

سرپرست استانداری کرمان عدم داشتن شرایط لازم برای استفاده از تسهیلات خوداشتغالی را مهمترین دلیل عدم استفاده از این تسهیلات عنوان کرد و گفت: مردم با همکاری و مشارکت می‌توانند از این تسهیلاتی که دولت برای بحث خوداشتغالی اختصاص داده است در راستای رفع معضل بیکاری استفاده کنند.

فدائی با اشاره به افتتاح پروژه‌های شهرستان راور، افزود: میزان هزینه کرد پروژه گازرسانی به بخش کوهساران و بخش مرکزی شهرستان راور ۳۶ و نیم میلیارد تومان است که با اجرای این پروژه ۳ هزار و ۳۹ خانوار از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به میزان برخورداری کل کشور از نعمت گاز، اظهار کرد: استان کرمان در بحث گازرسانی نسبت به متوسط کشور عقب است که باید با استفاده از منابع بانکی ظرف دو سال آینده، این عقب ماندگی را جبران و کل استان تحت پوشش گاز قرار گیرد.

فرماندار شهرستان راور نیز در ادامه این مراسم با اشاره به افتتاح شبکه گازرسانی هجدک، بخش کوهساران و خورند، گفت: با افتتاح این دو طرح ۹۵ درصد شهرستان راور تحت پوشش گاز قرار خواهد گرفت.

مالک اژدری با اشاره به افتتاحیه‌های امروز در بخش کوهساران و بخش مرکزی شهرستان راور با حضور  فدائی سرپرست استانداری کرمان با هزینه کرد حدود ۳۶ میلیارد تومان، افزود: در این هفته در شهرستان راور ۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با بیان این مطلب که در ۵ ماهه گذشته ۶۵ هزار متر مربع در روستا‌ها و بخش کوهساران اسفالت صورت گرفته است، اظهار کرد: در بحث اشتغال نیز ۲۱ اواحد در روستا‌های شهرستان راور وام‌های خود را دریافت کرده‌اند و تا پایان شهریور سال جاری نیز یک هزار و ۲۵۰ وام اشتغال در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز در ادامه این آئین با بیان این مطلب که از ۷۱ شهر استان کرمان، هم اکنون ۵۰ شهر تحت پوشش گاز هستند، تصریحکرد: از ۲۱ شهر فاقد گاز، ۱۲ شهر در حال حاضر پیمانکار برای آن‌ها انتخاب،۴ شهر پیمانکار آن‌ها به زودی انتخاب و مابقی نیز در مرحله طراحی برای گازرسانی به آن‌ها می‌باشند.

منوچهر فلاح اظهار کرد: از ۲ هزار و ۵۰۰ روستایی که در استان کرمان وجود دارد، ۹۳۰ روستای آن تحت پوشش گاز هستند، ضمن آنکه پیمانکار ۲۸۴ روستا در حال فعالیت، ۱۲۶ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و مابقی در حال طراحی هستند.

وی از برخوردار بودن ۶۶ درصد جمعیت استان از نعمت گاز خبر داد و بیان کرد: ۹۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش گاز هستند، شایان ذکر است که ۳۰ صنعت بزرگ استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان به پروژه گازرسانی بخش کوهساران و بخش مرکزی شهرستان راور اشاره و ادامه داد: ۹۶ روستای استان و شهر هجدک در هفته دولت در استان کرمان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد که ۸۷ میلیارد تومان هزینه این پروژه‌ها شده است.

فلاح با بیان این مطلب که ۳۴ روستای بخش مرکزی و کوهساران شهرستان راور از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، خاطر نشان کرد: هزینه کرد پروژه گاز رسانی که امروز در شهر هجدک به بهره‌برداری می‌رسد ۲۸ میلیارد تومان بوده که سبب خواهد شد ۲ هزار خانوار از نعمت گاز در این مناطق برخوردار خواهندشد.

در ادامه سفر سرپرست استانداری کرمان به شهرستان راور، پروژه آسفالت ۴۳ هزار متر مربع در بخش کوهساران و ۲۲ هزار متر مربع در بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ی

بهره برداری از ۲۵ پروژه در شهرستان راور با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی

برچسب ها: گاز ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.