جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی:

در اربعین امسال سهمیه خراسان رضوی برای اعزام ۶۵ هزار زائر خواهد بود

جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: در اربعین امسال سهمیه استان برای اعزام ۶۵ هزار زائر خواهد بود و احتمال حضور نزدیک به ۵ میلیون زائر در دهه آخر صفر در مشهد نیز وجود دارد که باید در هر دو زمینه آمادگی داشته باشیم.

در اربعین امسال سهمیه خراسان رضوی برای اعزام ۶۵ هزار زائر خواهد بودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛سید جواد حسینی جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گفت: ما باید همه همت و تلاش را صرف استانداردسازی کیفی خدمات به زائران مضجع منور رضوی کنیم.

وی خواستار ساماندهی خانه مسافرها، ارائه آمار دقیق از ظرفیت‌ها و میهمانان در زائرسرا‌ها و مهمانسرا‌های ادارات شد وافزود:تمام تلاش‌ها باید در بحث اسکان متمرکز بر کیفیت بخشی به مراکز اسکان رسمی و کاهش و ساماندهی مراکز اسکان‌های غیررسمی باشد.
 

فرهنگ میزبانی  را با القا تبلیغات ناصحیح آلوده جلوه ندهیم


وی در ادامه در خصوص ایجا دفضای روانی تبلیغی در خصوص زائران خارجی به ویژه عراقی‌ها که در مصاحبه برخی غیر واقع بینانه تبلیغ رفتار‌های نابهنجار را به آنان نسبت داده اند؛ گفت: اکثر قریب باتفاق این زائران به عشق زیارت امام هشتم و برای یک زیارت معنوی و عرفانی به پابوس حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند.
 
جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی  افزود: تلاش کنیم فرهنگ میزبانی را ارتقا دهیم و دامان زائران مسلمان خارجی را با القا تبلیغات ناصحیح آلوده جلوه ندهیم.
 

ضرورت نظارت  بر قیمت و کیفیت اقلام برای تنظیم بازار


حسینی گفت:در بحث نظارت و تنظیم بازار باید تمام تلاش‌ها به تأمین ارزاق، کالا‌ها و خدمات عمومی و همچنین توزیع صحیح آن معطوف شود.

وی نظارت کافی بر قیمت و کیفیت اقلام به ویژه در اطراف حرم ، جلوگیری از احتکار کالا، سرعت در رسیدگی به تخلفات و شکایات و تشکیل تیم‌های ترکیبی برای بازرسی و نظارت و خود ارزیابی توسط دستگاه‌ها را ضروری دانست.

جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: خوشبختانه در همین ۳ ماهه تابستان ۲۹۳۸ مورد بازرسی و نظارت از تأسیسات و گردشگری انجام و موجب شد از فعالیت ۴۵۸ واحد اقامتی جلوگیری به عمل آید.
 

ضرورت توجه حمل و نقل درون و برون شهری زائران


حسینی موضوع حمل و نقل درون و برون شهری زائران بسیار حائز اهمیت است گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد زائران از حمل و نقل زمینی و عمومی استفاده می‌کنند. توجه به مراکز خطرپذیر و جلوگیری از تصادفات در این نقاط بسیار مهم است.

وی افزود: ۲۰۰ کیلومتر جاده داورزن تا نیشابور که ۴۰ درصد تصادفات در این مسیر انجام می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد و ایجاد مراکز رفاهی و ایستگاهی در این مسیر نقش بسیار مهم و بازدارنده‌ای را ایفا می‌کند.

جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی  برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی که از ۱۱ تا ۱۵ شهریور در مشهد مقدس برگزار می‌شود رامهم برشمرد و از مدیر میراث فرهنگی و گردشگری برای برگزاری این نمایشگاه تقدیر کرد و همه دستگاه‌ها را به همکاری با این نمایشگاه فراخواند.
 
انتهای پیام//ا.س
 
برچسب ها: خدمات سفر ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.