دستگیری شکارچی حرفه‌ای در نی ریز

شکارچی باسابقه و حرفه‌ای توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نی ریز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نی ریز با هماهنگی نیروی انتظامی از منزل یک شکارچی حرفه‌ای و سابقه دار تعداد سه جفت شاخ قوچ وحشی مربوط به سه راس قوچ شکار شده در منطقه حفاظت شده بهرام گور کشف و ضبط کردند.

وی افزود: براساس این گزارش همچنین از این متخلف یک جفت شاخ کل وحشی شکار شده مربوط به هفت ماه پیش، یک عدد شاخ جبیر شکار شده، یک قبضه سلاح ساچمه زنی دولول قاچاق، تعداد ۲۳ قطعه سهره وحشی، چهار قطعه لاشه پرنده شکار شده مربوط به کبک و تیهو و کبوتر وحشی کشف و ضبط شد.

محمودی ادامه داد: همچنین مقداری گوشت مشکوک به شکار که به احتمال قوی متعلق به قوچ‌های شکار شده است کشف و جهت تشخیص گوشت مکشوفه به اداره دامپزشکی شهرستان تحویل داده شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد: پرونده تخلف نیز برای متهم تنظیم و جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی داده شد.

شایان ذکر است درصورت محکومیت متخلف موظف به پرداخت جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار گونه‌های مذکور جمعا به مبلغ ۵۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است.

گفتنی است قوچ وحشی از گونه‌های حمایت شده و جبیر نیز از گونه‌های حمایت شده و در معرض خطر انقراض است که زیستگاه آن‌ها در منطقه حفاظت شده بهرام گور است.

شهرستان نی ریز در ۲۱۸ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

دستگیری شکارچی در نی ریز

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار