شهردار اردبیل خبر داد؛

هفدهمین همایش آئینی استقبال از محرم در اردبیل برگزار می‌شود

شهردار اردبیل از برگزاری هفدهمین همایش آئینی استقبال از محرم و تجلیل از پیرغلامان حسینی در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل افزود: همایش آئینی استقبال از محرم و تجلیل از پیرغلامان حسینی پنجشنبه 15  شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشاء و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، پیرغلامان حسینی، عزاداران محلات ششگانه اردبیل و عاشقان امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

به گفته وی همایش استقبال از ماه محرم توسط شورای شهر و شهرداری اردبیل برای هفدهمین سال متوالی و در مسجد اعظم اردبیل برگزار خواهد شد.

شهرداری اردبیل با اشاره به اجرای برنامه‌های معنوی و آئینی در این همایش افزود: همچون سال‌های گذشته تجلیل از برخی پیرغلامان حسینی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این همایش است.

لطف‌اللهیان با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم حسینی اردبیل از این مراسم طی سال‌های گذشته، اذعان کرد: این همایش آغازی بر آئین‌های عزاداری در اردبیل بوده و هدف آن اشاعه فرهنگ تشیع و زنده نگه‌داشتن سنت‌ها و آیین‌های اصیل عزاداری محرم است.

وی با تاکید بر فرهنگ انسان‌ساز عاشورا، ادای گوشه‌ای از مسئولیت سنگین تشیع راستین، حفظ و گسترش فرهنگ محرم و عاشورا را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی متذکر شد: زنده نگه داشتن فرهنگ عزاداری اصیل، پرهیز از خرافات، تبیین فلسفه شهادت، احیای فرهنگ فولکلور بومی و دعوت عموم مردم برای شرکت در عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) از دیگر اهدافی است که در برگزاری این همایش دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ح

تجلیل از پیرغلامان حسینی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.