مترو روز‌های جمعه پذیرای مسافران شهر شیراز است

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مترو روز‌های جمعه هم پذیرای مسافران شهر شیراز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نواب قائدی سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: جهت رفاه حال شهروندان و استفاده بیشتر از خدمات حمل و نقل عمومی، خط یک متروی شیراز از ابتدای مهرماه روز‌های جمعه نیز از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ خدمات ارائه می‌کند.

وی افزود: در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته در یکسال گذشته به منظور سرویس دهی مطلوب‌تر مترو، ساعت کار روزانه مترو به ۱۵ ساعت در روز با سرفاصله ۱۵ دقیقه‌ای حرکت قطار‌ها افزایش پیدا کرده است.

قائدی ادامه داد: در راستای تکمیل خط یک مترو و نیز افزایش سطح خدمات سرویس دهی قطار شهری، ایستگاه‌های غدیر (واقع در سر فضل آباد) و فرصت شیرازی به زودی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

رییس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پس از رفع مشکلات تملکی مربوط به ایستگاه وکیل و ادامه عملیات عمرانی آن، پیش بینی می‌شود با تلاش گسترده سازمان حمل و نقل ریلی، ایستگاه‌های وکیل و امام حسین نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری برسند.

وی اظهار کرد: امید است با اتمام مطالعات جامع حمل و نقل همگانی و ساماندهی یکپارچه سیستم‌های حمل و نقل همگانی از جمله خطوط اتوبوسرانی، سطح سرویس دهی و مطلوبیت کارکرد مترو و زمینه استفاده شهروندان از مترو بیشتر شود.

قائدی گفت: به منظور تقویت و استفاده بهینه شهروندان از خط یک مترو، برخی از خطوط اتوبوس و مینی بوس اصلاح شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حذف برخی خطوط اتوبوس موازی با خط یک مترو اضافه کردن خطوط جدید به منظور تغذیه مترو از طریق دسترسی اسانترمسافران به ایستگاه‌های مترو ازجمله اقدامات صورت گرفته است.

قائدی از اضافه شدن تعداد ۱۲ دستگاه مینی بوس در قالب خط ۱۱۵ یاد کرد و گفت: با این اقدام، مترو در مسیر شهرک فجر سپاه، شهرک گلستان، بلوارآفرینش از طریق بلوار حسینی الهاشمی به ایستگاه احسان حرکت می‌کند.
انتهای پیام/ر

فعالیت مترو شیراز در روز‌های جمعه

برچسب ها: قطار شهری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.