کربن دی‌اکسید را به انرژی تبدیل کنید و ۵۰ هزار دلار جایزه بگیرید

ناسا مسابقه‌ای را برای هدفمند کردن یک طراحی انجام داده است که بتواند کربن دی‌اکسید را به گلوکز به عنوان منبع انرژی تبدیل کند.

مسابقه ناسا برای تبدیل کربن دی‌اکسید به انرژیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناسا می‌خواهد ماموریت ارسال انسان به مریخ را به فناوری تبدیل کربن دی‌اکسید به یک منبع انرژی تجهیز کند.

آژانس فضایی آمریکا "چالش تبدیل "CO2 را به امید تشویق عموم به یافتن راه‌هایی برای تبدیل کربن دی‌اکسید که در سراسر سیاره سرخ موجود است، به ترکیباتی که برای فضانوردان مفید خواهد بود، راه‌اندازی کرده است.

"مونسی رومن" مدیر این برنامه گفت: فراهم کردن امکان زندگی پایدار انسان در یک سیاره دیگر نیازمند مقدار زیادی منابع است و ما نمی‌توانیم همه چیزهایی را که نیاز داریم، همراه خود ببریم.‌ اگر بتوانیم منابع غنی موجود در یک سیاره مانند کربن دی اکسید را به انواع محصولات مفید تبدیل کنیم، برنامه‌های کاربردی فضایی به راحتی قابل انجام و دوام خواهند بود.

گلوکز در مریخ

این مسابقه بر روی تولید گلوکز که ترکیبی از هیدروژن، کربن و اکسیژن است، تمرکز خواهد کرد. گلوکز و یا قند محلول بر روی زمین، فراوان و ارزان است، چرا که از طریق گیاهان تولید می‌شود.

با این حال، به دلیل شرایط سخت در مریخ، بازسازی این رویکرد تقریبا غیرممکن خواهد بود. منابع آب، انرژی و حتی نیروی انسانی برای تولید گلوکز از طریق گیاهان بسیار محدود است.

قندهای غنی از انرژی، منابع انرژی میکروبی ترجیح داده شده متشکل از اتم‌های کربن، هیدروژن و اکسیژن هستند. آنها می‌توانند به عنوان سوخت اولیه برای سیستم‌هایی که می‌توانند به طور موثر انواع اقلام را تولید کنند، استفاده شوند. هدف این چالش، گلوکز است، زیرا ساده‌ترین متابولیسم را دارد که بهره‌وری تبدیل را بهینه‌سازی ‌می‌کند.

طراحی منتخب می‌تواند بر روی زمین برای کاهش کربن دی‌اکسیدی که در جو زمین منتشر شده، استفاده شود و امیدواریم اثرات گرم شدن کره زمین را معکوس کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

مسابقه ناسا برای تبدیل کربن دی‌اکسید به انرژی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.