انگلیس کاردار سفارت روسیه در لندن را احضار کرد

وزارت خارجه انگلیس کاردار سفارت روسیه در لندن را احضار و یادداشتی را در ارتباط با نتایج جدید تحقیقات درباره حادثه سالزبری به وی تحویل داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد وزارت خارجه انگلیس به منظور اطلاع از روند تحقیقات درباره پرونده اسکریپال، کاردار سفارت روسیه در لندن را احضار کرد.

دبیر مطبوعاتی سفارت روسیه در لندن امروز، چهارشنبه اعلام کرد: وزارت خارجه انگلیس، کاردار موقت سفارت را احضار و یادداشتی را در خصوص نتایج جدید تحقیقات در حادثه سالزبری به وی تحویل داد.

نماینده سفارت روسیه نیز در گفتگو با اسپوتنیک گفت: کاردار موقت سفارت به دفتر وزارت خارجه [انگلیس] احضار شد و در آنجا به وی یادداشتی در خصوص نتایج تحقیقات درباره حادثه سالزبری تحویل داده شد.

از سوی دیگر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت اسامی و تصاویری که از افراد مظنون در پرونده اسکریپال از سوی انگلیس منتشر شده، ارتباطی با مسکو ندارد.

وی در ادامه اعلام کرد تحقیقات در خصوص جرائم خطرناکی که انگلیس از آن‌ها سخن می‌گوید، نیازمند تحلیل دقیق داده ها و همکاری نزدیک است.

سرگئی اسکریپال، افسر پیشین سرویس اطلاعات نظامی روسیه به همراه دختر 33 ساله اش ماه مارس سال جاری در حالتی که در کما به سر می بردند، روی نیمکتی در پارک شهر سالزبری پیدا شدند. انگلیس ادعا می‌کند دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال دست داشته است؛ اما مسکو این اتهام را به شدت رد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار