ضرورت توجه به هنرستان مبتنی بر بازار کار

نیاز به هنرستان و مراکز فنی و حرفه ‌ای مبتنی بر بازار کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسینی‌ مقدم مدیرکل دفتر آموزش‌ های فنی‌ و حرفه‌ ای وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاح یک هنرستان فنی‌ و حرفه ‌ای در آمل گفت: از گذشته تاکنون در رشته ‌های فنی و حرفه ‌ای تحولات و پیشرفت‌ های زیادی داشتیم زیرا این روزها نیازمان به هنرستان و مراکز فنی و حرفه ‌ای مبتنی بر بازار کار است.

وی با بیان اینکه می‌ خواهیم تا سهم آموزشی هنرستان ‌ها را تا پایان برنامه ششم به ۵۰ درصد برسانیم، افزود: از دو سال گذشته تاکنون رشته‌ های فراوان در بخش ‌های گردشگری، حمل و نقل و دیگر بخش‌ها به رشته‌ های فنی و حرفه ‌ای افزوده شد.

مدیرکل دفتر آموزش ‌های فنی ‌و حرفه ‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان دنبال کردن کارآفرینی در سندهای مختلف توسعه ‌ای و بنیادی، گفت: بنیادی کردن سند تحول از سیاست‌ های مهم وزارت آموزش و پرورش است همچنین مشارکت ‌پذیری از کارهای سند بنیادی بوده و تحقق بخشیدن به این مهم نیاز به همکاری دانشگاه ‌ها دارد.

وی افزود: دانشگاه ‌ها می ‌توانند در این راستا کمک زیادی به آموزش و پرورش کنند.

حسینی‌ مقدم گفت: امروزه انتخاب آینده تحصیلی و شغل دانش‌ آموزان اهمیت فراوان دارد البته دانش ‌آموزان فنی و حرفه ‌ای با پایان تحصیلات می ‌توانند دست به کار، تولید و کارآفرینی بزنند پس لازم است با کسب مهارت‌ های لازم به سمت ایجاد اشتغال و کار پیش روند.

وی افزود: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار فارغ ‌التحصیل دانشگاهی در کشور به صورت مطلق بیکار هستند و بیشتر فارغ ‌التحصیلان بدون هیچ مهارت هستند.

انتهای پیام/ م

توجه به بازار کار با نیازسنجی از مراکز فنی و حرفه ‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار