رای مخالف به طرح شفافیت عملکرد نمایندگان شکست مجلس محسوب می‌شود

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در طرح شفافیت عملکرد نمایندگان، به دنبال جلوگیری از هزینه‌های ایجاد شده در تصویب طرح‌ها و لوایحی بودیم که خسارت‌های زیادی به کشور می‌زند.

رای مخالف به طرح شفافیت عملکرد نمایندگان شکست مجلس محسوب می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مباحث هفته‌های گذشته و استقبال گسترده نمایندگان از امضای طرح شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس، انتظار می‌رفت، دو فوریت این طرح امروز مصوب شود.

وی گفت:، اما برخلاف انتظار تنها ۵۴ نماینده مجلس در عمل با دو فوریت این طرح موافقت کردند و در واقع طرح در نوبت قرار می‌گیرد تا در کنار سایر طرح‌ها، مطرح و تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم همدان، گفت: انتظار داشتیم فوریت این طرح مصوب شود، در این صورت دستاوردی ماندگار برای مجلس دهم بود، اما رای مخالف نمایندگان شکست مجلس محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد دومین شکست امروز مجلس، مخالفت با دو فوریتی تامین کالا‌های اساسی بود که می‌توانست برای معیشت مردم در اوضاع کنونی اقتصادی کشور راهگشا باشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در طرح تامین کالا‌های اساسی قشر آسیب پذیر جامعه به عنوان مهم‌ترین مخاطبین ما مدنظر بودند.

وی بیان داشت: مخالفت با لایحه مبارزه با مفاسد اقتصادی سومین شکست و نمره مردودی امروز مجلس بود که یکی از مطالبات مهم مردمی بود و انتظار می‌رفت، نمایندگان به نمایندگی از مردم این مطالبه‌گری را داشته باشند.

حاجی بابایی گفت: در طرح شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس، به دنبال جلوگیری از هزینه‌های ایجاد شده در تصویب طرح‌ها و لوایحی بودیم که خسارت‌های زیادی به کشور می‌زند، یا استیضاح‌های روزانه و پس گرفتن امضا‌هایی که جایگاه مجلس را متزلزل نموده است.

وی تاکید کرد در واقع اقدامات امروز مجلس پاسخ منفی به سه عنوان از مهم‌ترین مطالبات مردمی بود، که می‌توان به عنوان سه شکست پی‌درپی در یک روز مجلس از آن یاد کرد، که سبب یاس مردم شد ومجلس به تعطیلات رفت.

نماینده مردم همدان با ابراز نارضایتی از تعطیلات مجلس گفت:‌ای کاش در این شرایط حساس مجلس دوهفته تعطیل نبود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.