اجرای طرح هجرت در مدارس قوچان آغاز شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قوچان گفت:طرح هجرت در ۲۵ واحد آموزشی با مشارکت ۲۰۰ دانش آموز این شهرستان با هدف آماده سازی فضا‌های آموزشی برای سال تحصیلی اجرا شد.

اجرای طرح هجرت در مدارس قوچان آغاز شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حسن روحانی مدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان قوچان گفت: طرح هجرت همزمان با آغاز تعطیلات تابستان در مدارس این شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: رنگ آمیزی مدارس، تعمیرات ساختمان، لوله کشی و دیوار کشی مدارس، دیوار نویسی، تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی و زیبا سازی محیطی از جمله عرصه‌های پیش بینی شده برای اجرای طرح هجرت است.

روحانی گفت: از آنجایی که نام بسیج بر روی این گزاره نهاد نهادینه می‌شود وقت برای دانش آموزان به معنای واقعی ارزش پیدا می‌کند وجوانان ما می‌توانند از لحظه‌های اوقات فراغت خود نهایت استفاده را ببرند.

وی افزود: هرساله این طرح هجرت با برنامه ریزی‌های بین آموزش وپرورش و سپاه ناحیه قوچان انجام می‌شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش قوچان هدف از اجرای این طرح را غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با روحیه جهادی، ایجاد حس مسوولیت در دانش‎آموزان و تامین نیاز‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح روحیه کار، تلاش و تعامل در میان دانش‎آموزان بیشتر می‌شود.

وی افزود: برنامه ریزی مدون برای آموزش و شناسایی نیاز‌های جوانان و غنی سازی اوقات فراغت در تعامل با آن‌ها ضروری است.
 
حجت زاهدی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه قوچان از اعزام ۲۵ گروه جهادی به تعداد ۲۰۰ دانش آموز در قالب ۱۶۰۰ نفر روز و ۴۰ نفر از مدیران در سطح قوچان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح دانش آموزان در فضایی مناسب توانایی خود را شناسایی و مسوولیت پذیر خواهند شد.
 
وی افزود:مزایای مهم این طرح مهارت آموزی دانش آموزان است ضمن اینکه دانش آموزان زمانی که در نوسازی مدارس مشارکت داشته باشند بیشتر از فضای آموزشی خود مراقبت می‌کنند.

وی با تاکید به برنامه ریزی برای ایجاد روحیه تلاش، ایثار و فداکاری در بین نسل جوان گفت: تلاش و فداکاری را باید بین نسل جوان پرورش و هجرت را در بین نسل سوم و چهارم انقلاب گسترش داد.

زاهدی اظهار کرد:با در نظر گرفتن تمام جوانب بایستی امروز به جوانان بیشتر توجه شود و همواره به جهت ایجاد فرهنگ مناسب و استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان و دانش اموزان با طرح‌ها و برنامه ریزی نو بستر‌های مناسبی را به جهت تربیت صحیحی انقلاب اسلامی جوانان فراهم شود.
 
انتهای پیام // ح. خ
 

آغاز طرح هجرت در مدارس قوچان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار