خبر خوش برای تنبل ها؛

به راحتی آب خوردن خودروی خود را به اتاق خواب تبدیل کنید + تصاویر

خودرویی فوق العاده هوشمند به مسافران اجازه می‌دهد در حین سفر به استراحت، صرف غذا و حتی انجام کار‌های اداری روزمره بپردازند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت خودروسازی ولوو در حال ساخت و توسعه خودرویی به نام ۳۶۰c از گروه ربات‌های تاکسی است که می‌تواند به دفتر کار یا تخت خواب برای استراحت افراد تبدیل شود.

این خودرو خودران و بدون نیاز به راننده انسانی است و می‌توان آن را به قالب‌های مختلف مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و دفتر کار تبدیل کرد.

تمامی فرآیند‌های ربات با استفاده از نرم افزار نصب شده برروی گوشی تلفن همراه انجام می‌شود.


مشخصات فنی این خودرو بنا به گفته مقام‌های ولوو محرمانه و زمان ورود آن به بازار‌های جهانی سال ۲۰۲۱ اعلام شده است.

این خودرو افزون برسفر‌های درون شهری می‌تواند برای سفر‌های برون شهری تا فاصله ۳۰۰ کیلومتربین مبدا و مقصد مورد استفاده قرارگیرد.


مقام‌های ولوو اعلام کرده اند استفاده از این خودرو سبب تحولی شگفت انگیز در سفری بدون استرس با ماشین خواهد بود و افراد حتی می‌توانند به خواب و استراحت در زمان سفر بپردازند.


این خودرو ترکیبی از SUV و سدان است و اطلاعات مورد نیاز کاربر برروی پنجره‌های ماشین نمایش داده می‌شود؛ ساختار موتور این ماشین متفاوت از موتورخودرو‌های معمولی است و به سازندگان اجازه می‌دهد تا فضای داخلی آن را به اتاق نشیمن، اتاق خواب یا دفتر کاری تبدیل کنند.


در این خودرو از سیستم چراغ و سیگنال‌های صوتی برای اعلام هشدار‌ها به عابران پیاده و سایر خودرو‌ها استفاده شده است و به این ترتیب امکان بروز تصادف و سانحه کاهش می‌یابد.


کارشناسان سازنده ۳۶۰c اعتقاد دارند با ساخت این خودرو درآینده افراد به جای استفاده از قطار، اتوبوس، خودرو یا حتی هواپیما برای رفت و آمد‌های بین یا برون شهری از این وسیله به دلیل فناوری‌های به کار رفته در آن استفاده خواهند کرد.


استفاده از این وسیله نقلیه سبب می‌شود تا در آینده افراد به جای اجبار برای زندگی در مرکز شهر به حومه شهر‌ها بروند، زیرا به آسانی می‌توانند به محل کار خود رفت و آمد کنند.


خودروی ۳۶۰c از دسته خودرو‌های الکتریکی است و کارشناسان اعلام کرده اند در آینده استفاده از خودرو‌ها با سوخت فسیلی در جهان کاهش می‌یابد و استقبال از خودرو‌های برقی افزایش فراوانی خواهد داشت.

افزون بر شرکت ولوو، شرکت‌های دیگری چون مایکروسافت، اوبرو تسلا موتورز رقابت سنگینی با یکدیگر برای ساخت خودروی الکتریکی خودران دارند.


مقام‌های شرکت ولوو اعلام کرده اند با پایان ساخت ۳۶۰c و ورود آن به بازار، بسیاری از افراد به جای سفربا هواپیما از خودرو استفاده خواهند کرد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

طراحی خودرویی فوق هوشمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.