استاندار خراسان رضوی:

هیچ مشکلی در تامین هیچ کالایی در بازار نداریم/عطش خرید افزایش قیمت‌ها را موجب شد

استاندار خراسان رضوی گفت:فضای روانی ملتهب و عطش خرید منجر به افزایش قیمت‌ها شده است.

هیچ مشکلی در تامین هیچ کالایی در بازار نداریم/عطش خرید افزایش قیمت‌ها را موجب شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد،گفت: در حوزه معیشتی در استان مشکلات ناشی از جو روانی نامناسب و فضای التهابی ناشی از عطش خرید وجود دارد که افزایش قیمت‌ها رقم زده است.

وی تصریح کرد: هیچ مشکلی در تامین هیچ کالایی در بازار نداریم و ذخیره سازی اقلام ضروری نظیر برنج، روغن و شکر نیز به میزان مصرف بیش از یک سال استان انجام شده است.

  استاندار خراسان رضوی گفت:با سیاست گذاری‌های خوبی نیز در حوزه گوشت قرمز و مرغ نیز نرخ آن‌ها نیز مدیریت شده است.
 
رشیدیان با بیان اینکه روند تولید و اشتغال در استان از شرایط خوبی طی ۵ ماه نخست امسال برخوردار بوده است، اظهار کرد: نمود آن در ایجاد ۲۷ هزار اشتغال جدید در این مدت در استان است.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری نیز در بهار امسال در استان به ۱۰.۷ درصد رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش سه درصدی دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین در این مدت زمانی درآمد واریزی خراسان رضوی به خزانه بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است که خود گواه بر این امر است که واحد‌های اقتصادی استان توانسته اند فعالیت اقتصادی خود را به خوبی انجام داده و عوارض و مالیات بپردازند.

رشیدیان افزود: طی ۴ ماهه امسال ۷۲۱ میلیون دلار کالا از استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی حجم واردات استان را نیز در این مدت ۱۳۳ میلیون دلار ذکر و تصریح کرد: این رقم رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است.

استاندار خراسان رضوی گفت:در این مدت ۷۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در حوزه‌های مختلف در استان پرداخت شده که بخش‌های بازرگانی، صنعت و معدن بیشترین میزان این تسهیلات را به خود اختصاص داده اند.

رشیدیان با اشاره به افزایش ۱.۹ درصدی آمار ازدواج در پنج ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه افزود: در این بازه زمانی ۲۴ هزار و ۴۱۳ فقره تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌ها دراستان پرداخت شد که در رشد آمار ازدواج بی تاثیر نبوده است.

وی روند اجرای پروژه‌های عمرانی را هم با وجود تنگنا‌ها و شرایط امسال مناسب دانست و تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف در حال پیشرفت است و درنیمه اول امسال رکورد خوبی در تامین اعتبارات دولتی به ثبت رسید.

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۴۴ پروژه نیمه تمام صنعتی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی داریم که برای تداوم و تکمیل آن‌ها مبلغ ۵۲۵ میلیون یورو اعتبارارزی مورد نیاز است تا بتوانیم ظرف ۲ سال آینده این پروژه‌ها را به سرانجام رسانده و از نتایج آن استان بهره‌مند شود.

رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی هم در این جلسه با بیان اینکه در استان ۱۹۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان مصوب شده است گفت: ۵۷ پروژه از این تعداد بافعالیت مستمر و ۱۳۴ مورد نیز با فعالیت غیرمستمر است که تا پایان خرداد ماه امسال ۴۷ پروژه غیرمستمر به اتمام رسیده است.

وی افزود: در سه ماه ابتدای امسال ۴۴ طرح سرمایه گذاری خارجی دراستان به ارزش ۶۹۰ میلیون دلار مصوب شده است.

جمشیدی تصریح کرد: نرخ تورم نیز در استان در ۱۲ ماه منتهی به مرداد ماه امسال ۸.۳ درصد بود که این رقم در کشور ۹.۷ درصد بود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

هیچ کمبودی در خراسان رضوی نداریم

برچسب ها: اشتغال ، اقلام ضروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.