رهگیری بمب‌افکن‌های روسی از سوی جنگنده‌های آمریکایی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو جنگنده آمریکایی، دو بمب‌افکن روسی را بر فراز اقیانوس منجمد شمالی رهگیری کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو جنگنده اف-22 از سوی فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی برای رهگیری بمب‌افکن‌های روس بر فراز آب‌‎های اقیانوس منجمد شمالی ارسال شده اند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هواپیماهای بمب افکن تی یو-95ام اس متعلق به نیروی هوایی روسیه بر فراز آب‌های بین‌المللی در دریای منجمد شمالی پروازهای از پیش تعیین شده‌ای انجام داده اند. 2 جنگنده اف-22 نیروی هوایی آمریکا در بخشی از مسیر این بمب‌‎افکن‌ها، آن‌ها را همراهی کرده اند.»

وزارت دفاع روسیه توضیح داد بمب‌افکن‌های دوربرد به طور مکرر پروازهای گشت خود را بر فراز اقیانوس منجمد شمالی و اطلس و نیز دریای بالتیک و اقیانوس آرام انجام می‌دهند. این وزارتخانه افزود چنین پروازهای گشت «به طور دقیق با قوانین بین‌المللی مطابق است و مرزهای کشورهای خارجی را نقض نمی‌کند.»

گزارش‌ها درباره رهگیری بمب‌افکن‌های روسی بر فراز آب‌های اقیانوس منجمد شمالی در ابتدا از جانب رسانه‌های آمریکایی منتشر شد. پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن به نقل از یک سخنگوی فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی در گزارشی ادعا کرد این رهگیری نزدیک ساحل آلاسکا اتفاق افتاده است.

با این حال، این سخنگو به طور دقیق اعلام نکرد فاصله بمب‌افکن‌های روس از ساحل آلاسکا چه اندازه بوده است. وی تنها اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی تا هنگام خروج آن‌ها از منطقه شناسایی این فرماندهی، آن‌ها را همراهی کردند. وی همچنین گفت: «بمب‌افکن‌های روس در حین این پرواز وارد حریم هوایی کانادا و یا آمریکا نشدند.»

این دومین باری در سال جاری میلادی است که بمب‌افکن‌های روس از جانب جنگنده‌های آمریکا رهگیری می‌شوند. در ماه مِه، دو بمب‌افکن تی یو 95-اس روسی از سوی دو جنگنده اف-22 آمریکایی رهگیری شدند. ارتش روسیه در آن هنگام اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی در فاصله‌ای بیش از 100 متر، به مدت 40 دقیقه بمب‌افکن‌های روسی را همراهی کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار